Vanskelig valg

Medlem
8. juli 2010
Sted
Bergen
Skal ha meg ny klokke snart, en av mine grails har alltid vært en stål daytona hvit skive. Men etter @Loevhagen begynte å poste skamdeilige bilder av BLNR, både her inne og på instagram. Så har jeg begynt å digge den klokken. Så jeg er i ett dilemma, skal jeg kjøpe meg daytonaen eller skal jeg kjøpe meg BLNR??? Er redd for at hvis jeg går for BLNR kommer den til å bli flippet for en daytona ved senere anledning. Takker for input;)

Redigert av en moderator:
Der har du svaret ditt ;) Gå for Daytona!

What he said ...

Som en added bonus så er Daytona det som holder seg best i 2.håndsverdi, mens en BLNR nok vil synke greit når fad`en legger seg noe.
(Men dette er selvsagt ikke noe vekting ene eller andre veien da)

Har du først fått los på en Daytona, så stay focused:)

Du er altså usikker på hvilken komplikasjon du trenger mest av chrono og gmt. Jeg vil tro at chrono blir mest benyttet om du ikke driver å reiser veldig mye. ;) :p :rolleyes: :eek:

Du går for Daytona, låner den til @Loevhagen i ny og ne, så han får tatt noen enda mer skamdeilige bilder av den, og ser deg aldri tilbake :D

Redigert av en moderator:
Har du prøvd begge? Jeg hadde 116520 m/hvit skive tidligere i år. Fin klokke, men den levde ikke opp til forventningene for meg. Hadde den i to uker før jeg flippet den videre. Det var en 2014-modell. Ga 65k for den, og fikk 65k for den - så økonomisk var det greit. Brukte pengene på 116610LV i stedet (som ligner mer på en BLNR), og har ikke sett meg tilbake. Så konklusjonen er at begge må prøves, og derfra tror jeg fort du oppdager hvilken som gir mest godfølelse.

Det er selvfølgelig Daytona med hvit skive du skal ha. Jeg har tidligere hatt både sort og hvit, og for Daytona så er det hvit som gjelder/.//

Daytona med hvit skive FTW!!!

Folk kaller det dameklokke, noe jeg ikke forstår? Selvfølgelig skal du velge modellen med friskhet, historie, funksjonalitet og et vakkert utseende.

For meg er bare BLNR ventebolla til Rolex som ikke klarte å lage BLRO i tide.... Men det er jo meg. :mrgreen:

For de av oss med OCD-tendenser, kan det for øvrig nevnes at 116520 får svært enkelt småriper i bezelen (om en sikkert en smal sak for de fleste).

Ser det er delte meninger om farge på skive (egentlig mener vel alle hvit er tingen og jeg det motsatte) og det er bra. Jeg har som sagt byttet og for meg var det veldig mye riktigere :) Lykke til med valget!

Må ha en slik engang. Den er så pen. :D Hvordan syntes du størrelsen er? Er vant til å gå med min PAM312 så er litt bekymret for at den vil virke liten. :-/

Den vil nok virke liten i forhold til en fullvoksen Panerai. Jeg syntest ikke den er så veldig mye mindre enn en Submariner, men noe mindre virker den. Nå skal det og sies at mine håndledd er mer på den kvinnelige siden...:p

Må ha en slik engang. Den er så pen. :D Hvordan syntes du størrelsen er? Er vant til å gå med min PAM312 så er litt bekymret for at den vil virke liten. :-/

Hva med dato?

For meg så må et ur for daglig bruk ha dato, noe Daytona'n desverre ikke har. Daytona er kult og ikonisk, men jeg syntes BLNR er så mye mer anvendelig.
Her får du både "Submariner-utseende" og "GMT utseende", ved at bezel ringen både ser helt svart ut og blå/svart - alt etter hvordan lyset treffer denne. Polerte midtledd gir i tillegg et mer "dressy-look" (enn Sub), keramikk sikrer mot riper, GMT er en meget praktisk funksjon, dreibar bezel gir deg "tidtaker funksjon" - og til slutt dato!

Min mening er: gå for BLNR - jeg elsker i hvertfall min!

IMG_06981_zps57334f2f.jpg

For meg er bare BLNR ventebolla til Rolex som ikke klarte å lage BLRO i tide.... Men det er jo meg. :mrgreen:

Nei, nei, nei!
BLNR har sin rettnessige plass og har en mye mer elegant, diskre og tidsriktig fargepallett enn BLRO...Rødt/blått eller rødt/svart syntes jeg i dag blir en for kontrastrik pallett på et slikt ur.....Men det er jo meg:mrgreen:

Daytona er noen hakk opp fra GMT master 2, ingen tvil om det. Jeg har begge..

Daytona er noen hakk opp fra GMT master 2, ingen tvil om det. Jeg har begge..

Spørs hvor langt opp man må for å være fornøyd da :)
Har hatt Daytona, har GMT blnr. Daytona var en kort affære, Gmt har vart ett år og blir en stund til. Nok en gang er det slik at klokken bør på armen før du kan bestemme deg. Mitt største ankepunkt på Daytona er lesbarheten. Blanke visere på hvit bakgrunn er ikke optimalt. (I alle fall om man er en av de som har klokken for å lese av tiden :mrgreen:)

FC2D8A11-6108-4DB3-8A79-562727C20852-4121-000001AEFE4487CD_zps4ac29663.jpg

0540D99F-2247-42DB-AD57-A4800657A5E8_zpswlnkfexs.jpg

Redigert: