Vanskelig valg

Ingen tvil om at Daytona er en ikonisk og meget flott Rolex, jeg liker særlig versjonene med arabiske tall. Mitt problem er at det ser ut til Daytona kler alle andres håndledd bortsett fra mitt eget, jeg har stått hos AD klar til å kjøpe flere ganger - men har alltid greid å ende opp med noe annet. Både størrelse og lesbarhet er nok hovedgrunnene til at det ikke er blitt noen Daytona (ennå). Jeg er for øvrig strålende fornøyd med min BLNR, den finner stadig vekk veien til armen og er vel blitt "beateren" min :cool:

Jeg er lært opp til å tro at svaret på alle vanskelige spørsmål er Sub. Så da blir det mitt bidrag i denne spennende saken :)

ser ikke helt dette med lesbarhetsproblemene folk har på en hvit dytona!? Greit nok at det er blanke visere over en hvit skive, men jeg har da ingen problemer med å se tiden. Og jeg bruker briller i tillegg! :p

Redigert:
Er en sort stripe på viserne. Veldig lesbar i forhold til Daytona sort skive..

Vi som er nærmere femti enn førti, og som ønsker å avlese tiden, setter nok pris på den ekstra lesbarheten Mercedes gir oss.

16520 så får du svarte subdials. Peneste moderne Daytonaen IMHO.

Når det er sagt er jeg enig i det som blir sagt angående dato. Jeg savner alltid dato på mine klokker som mangler dette.

Jeg støtter det @Lien sier. Eller Panda sånn som @Kawatching sin:mrgreen:
EII3cqE.png

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har mye til overs for Rolex om dagen, men Daytona har jeg fått sansen for selvom klokken og ihvertfall chronographen er helt ubrukelig. For en gangs skyld er jeg enig med @crown guard Den blå/sorte GMT'en kunne jeg nok kjøpt som en sommerklokke, men ikke noe mer.

Og til slutt, hvis Daytonaen er så fantastisk, hvorfor selger du den da @Havvo?

Redigert av en moderator:
Og til slutt, hvis Daytonaen er så fantastisk, hvorfor selger du den da @Havvo?

PAM 372, Explorer 1, Aquanaut, Nautilus, Parmigiani, Daytona, DayDate, AP BumbleBee, osv. er jo alle enestående klokker så lenge @Havvo har dem i samlingen (no offense, men du er veldig bastant i innleggene dine til tider) :p

PAM 372, Explorer 1, Aquanaut, Nautilus, Parmigiani, Daytona, DayDate, AP BumbleBee, osv. er jo alle enestående klokker så lenge @Havvo har dem i samlingen (no offense, men du er veldig bastant i innleggene dine til tider) :p

Helt korrekt, alle de over er fantastiske klokker. Grunnen til at noe må ut hvis noe annet skal inn? ganske enkelt: Jeg er ikke millionær...

Edit: Til info: Jeg har også hatt mange klokker i samlingen som ikke bringer frem de samme følelsene til info: Omegaer, Tudor Black bay, Tudor Heritage, Panerai 359 osv osv..Så alt går ikke default under fantastisk rent subjektivt for min del heller.

Men Daytona? Fantastisk klokke...Parmigiani skal jeg ikke begynne å fortelle om engang...