Vantage kronograf med valjoux 7733

Audjoh

Støttemedlem
Medlem
28. nov. 2014
Hei

Har beveget meg inn på ukjent mark. Kom over en Vantage kronograf med valjoux 7733 verk og synes virkelig den hadde gjort seg i samlingen. Selger nevner at den har et fint case, og at verket slakker ca 20 sek i døgnet. Han tørr ikke si noe om den er relumed. Han sitter heller ikke på noen servicehistorikk. Jeg er usikker på hvilke utslag dette har på prisen. Noen som har erfaring med lignende ur eller kan gi meg en pekepinn på hva en grei pris vil være?

I bakhodet har jeg tanker som eventuell service av verket, uorginale deler osv ...

t7o112.jpg

iqx18m.jpg

Vennlig hilsen

Audjoh

7733 finnes i en haug av klokker og prisen er avhengig av stand og merkenavn. Greit å få et bilde av verket samt få bekreftet at kronoen fungerer slik den skal. Pris mellom 2 og tre tusen (?) - Husk å regne med service på vintage ur når de skal brukes daglig

Takker for gode svar!

Har bedt om bekreftelse på fungerende krono og bilder av selve verket. Hvis alt ser greit ut så tenker jeg å se om det er mulig å få prutet litt, også får vi se om det blir et tilskudd til boksen.

7733 finnes i en haug av klokker og prisen er avhengig av stand og merkenavn. Greit å få et bilde av verket samt få bekreftet at kronoen fungerer slik den skal. Pris mellom 2 og tre tusen (?) - Husk å regne med service på vintage ur når de skal brukes daglig
Vil tro at markedsprisen er minst det dobbelte av det laveste du nevner her, for denne modellen u. servicehistorikk. I dragsuget av den enorme økningen i etterspørsel etter vintage Heuer, og da spesielt pandaversjoner, har jo prisen på disse "Poor mans Heuer" fått seg en real oppsving, være seg de er fra Hamilton, Zodiac, Vantage, BWC eller Tradition. Har sirkulert en ganske rufsete versjon av nettopp denne modellen på Klocksnack, og mener at den gikk for rundt 5,5-6,5k, og slik jeg oppfatter det, er vintage priset lavere der, enn i Norge. Skjønner godt at prisen er økende. Ekstremt attraktive de skivene der...Har selv vært på utkikk etter en av disse, og ikke bare en gang.

• Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy og Audjoh