Veggklokke

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Vurderer å gå til innkjøp av en veggklokke.

OEM klokkene ligger på $2500 og det blir lite aktuelt for min del. Er det rettferdig å kjøpe en "fake" veggklokke?
Vil gjerne høre deres meninger før jeg evt skulle kjøpt en.

Ingen tråd uten bilder

IMGP6097.jpg

P1060008.jpg

DSCN5438.jpg

Jeg har den klokken i midten der (den med blå visere), og er strålende fornøyd med den. Henger godt synlig plasert sånn at poden kan følge tiden før han går på skolen:) (selv om han har en på armen..)
Jeg ga vel en tusenlapp for den, så det er sikkert fake, men akkurat det driter jeg i.
I prinsippet er jeg i mot fake, men $2500 for en veggklokke:eek: nop!

Synes jeg veier det opp med å ha et par ekte paneraier;)
Forresten hphagen, takk for i går.

Hvorfor ikke investere i en skikkelig veggklokke? Den pynter jo opp hele rommet:cool: Her er amerikanske Chelsea Ships' Bell, laget på samme måten siden 1897 og fåes i tre forskjellige størrelser. Jeg kjøpte mellom-størrelsen direkte fra fabrikken:D

img0011ck.jpg

Takk for igår frik! Hørte forresten rykter igår om at tidemann muligens kommer på neste møte, det kan bli moro!
Det er klart at din klokkesamling retter litt opp i "synden"
Men jeg har selv sett på vegguret til Panerai og jeg må si at jeg synes det er et hakket fetere suplement til en samling pam'er!

Jeg er sterkt imot alt av fake. Diamanter, bilder, klokker ++ Men istede for å kjøpe en kjedelig veggklokke på Ikea,
så går jeg nok for et rimelig quartz med Panerai på urskiva.
Kall det gjerne dobbelmoral, men jeg ser ikke behovet for å betale
15000 mer for at veggklokka er produsert i Panerai sine lokaler. Er jo trossalt snakk om quartz her...

Nei, og det har jeg heller ikke sagt. De klokkene som er avbildet tidligere i posten derimot, de er reklamemateriell

Trodde det var blodkopier jeg. Så dette regnes ikke som fakes altså? Lettere for samvittigheten min da ;)

Jeg ville av prinsipp aldri kjøpe fake, men å kjøpe en quartz-veggklokke med det riktige navnet på skiven for 15 000 grenser til det komiske.

Legg på noen tusen og få et ordentlig mekanisk mesterverk få i landet har: www.erwinsattler.de

Det finnes endel av disse på nettet, til Panerai og andre merker (IWC og Omega ihvertfall). Jeg har veldig vanskelig å vurdere disse som "fakes". Det er novelty-produkter inspirert av reklame - og butikkmateriell. Det sitter ikke originalverk i "orginalene" heller.

Jeg synes ikke det er noe verre å ha en slik på veggen enn et opptrykk av et bilde av en Panerai eller IWC. Det er ikke fabrikanten som har laget dem heller. But to each his own.

Det er selvsagt forkastelig å annonsere dem som "ekte" dealerklokker slik som det gjøres på eBay.

Har uansett mer sansen for noen av de fine mekaniske veggurene presentert her, kanskje vi burde ha en tråd om fine vegg - og kaminur? :D Sikkert endel fine Atmoser og annet hos medlemmene. Jeg har hverken et skikkelig vegg - eller kaminur for tiden, og det sømmer seg vel egentlig ikke en entusiast? Det gamle gulvuret etter besteforeldrene mine står fortsatt hjemme hos min mor, har ikke helt funnet plassen til det. Gleder meg til å flytte til noe større etterhvert, hvor det kan komme til sin rett. Det kimer som en kirkeklokke :D

Synes hver og én får gjøre som dem vil, men akkurat den kommentaren var vel heller lite gjennomtenkt, Frik ? Eller ? :cool:

Men, men, - smaken er som kjent, som baken. Delt ! :D

Var vel med en viss ironisk undertone, Brio:)