Veien til 100 poster..

Medlem
10. juni 2014
Må vel begynne et sted om ein vil bli støttemedlem. Har hatt nokre klokker opp gjennom åra, men før eg kjøpte ein Breitling i fjor Mai hadde ikkje eg brukt klokke på fem år. Nå klarer eg ikkje ein dag uten.

Kan takke @Oddemann for at klokke-interessen har blitt såpass stor :)

Poster med tidligere og nåverende klokker med bilder kjem fortløpende. Skal prøve å få kvalitet og ikkje kvantitet etterkvart.

Redigert av en moderator:
Først klokkekjøp

Mai 2014 kjøpte eg ein Breitling Superocean Heritage Chrono 44 med gummireim. Eg synest klokka var knalltøff og vart mitt første klokkekjøp på mange år.

Breitling_zpsdn0cn4ze.jpg

Spent om eg får fram bilde her....

Redigert:
Jadda

Mi andre klokke vart ein Omega Speedmster 3750.50.

Eg likte den godt, men mangel på dato, plexi glass og manuellt opprekk var rett og slett ikkje noko for meg. Så den forsvann ut igjen på kort tid. Fekk i byte ein Zeno-Watch Basel med "ding" i glaset. Denne er nå hos ein rimelig urmaker og får seg safir glass i staden. Forsvinn nok ut igjen ser eg for meg.

Mi andre klokke vart ein Omega Speedmster 3750.50.

Eg likte den godt, men mangel på dato, plexi glass og manuellt opprekk var rett og slett ikkje noko for meg. Så den forsvann ut igjen på kort tid. Fekk i byte ein Zeno-Watch Basel med "ding" i glaset. Denne er nå hos ein rimelig urmaker og får seg safir glass i staden. Forsvinn nok ut igjen ser eg for meg.

Ny eigar likar Speedyen meget så bra:)
Herlig klokke. Eit reimskift og den forrandrer seg heilt, passer til alt.

Lykke til på vegen mot 100 posts:)

Gårsdagens

I går fekk eg inn ein Panerai Luminor Marina 1950 (PAM312)

Orginal reima forsvann av ganske fort. Men fekk heldigivs med nokre skikkelige reimer på kjøpet som var meget behagelige. Genialt system for reimskift.

- Meget stilreint ur.
- Tøff i mørket :)
- Synelig inhouse urverk
- Sandwitch dial

Grattis med flotte klokker og bilder. Om du fortsetter posting i dette tempoet så er du jo støttemedlem allerede til uken:cool:

Grattis med flotte klokker og bilder. Om du fortsetter posting i dette tempoet så er du jo støttemedlem allerede til uken:cool:

Takk for det :) Klokkekonto er nok diverre ikkje stor nok til det, fekk seg ein liten knekk pga den siste inn :cool:

Tåler flere bilder av både Panerai og Breitling. Både her og i dagens klokke tråden.

Flotte ur begge to, men den Panerai ser uberbra ut. Sjekkes ut raskest råd:)

Bra start dette:) Digger blåfargen på Breitlingen

No har den fått seg ny eigar i Trondheim, kjem nok til å savne den litt til sommeren.

Har bestillt meg Horween Shell Cordovan NATO fra straps.no

horween-shell-cordovan-nato-20mm_zpswcubacxp.jpg

Lest mykje positivt om dei, og håper det blir ein vinner på Paneraien :) Skal poste bilde når den er på armen.

Kledde den godt du @Oddemann . Har ikkje hatt tid til å teste dei nye reimene, men får ta det til helga.

Tåler flere bilder av både Panerai og Breitling. Både her og i dagens klokke tråden.

Flotte ur begge to, men den Panerai ser uberbra ut. Sjekkes ut raskest råd:)

Redigert av en moderator:
Ganske så fornøyd med den nye nato reima.

FullSizeRender2_zpsm6pdhylk.jpg

FullSizeRender_zpst4gfs6mh.jpg

God kvalitetsfølelse, kan ikkje sammenlignes med tidligere prøvd nato.

Fekk inn ei klokke i dag og, men den har eg ikkje hatt tid til å se på enda, så det får bli når ungene er i seng.

Hei

Hvordan liker du PAM 312? En del synes den bærer litt høyt på håndleddet, jeg har prøvd den og synes ikke det. Hurtigskiftesystemet for remmer er bare helt genialt, ingen grunn til å fikle med barettverktøyet her.

Natoen i shell cordovan så bra ut, jeg har selv en Toshi-rem i sort shell cordovan jeg er veldig fornøyd med. Lykke til videre på reisen!

PS: Mitt første "seriøse" ur var også en Breitling, en Superocean Chronograph første generasjon. Jeg har den fortsatt.

Liker den meget godt eg, men bærer nok bedre på reim enn nato. Hurtigskiftsystemet er genialt ja :) Blir bytta reim ganske ofte når de er så enkelt!

Takk for det :)

Hei

Hvordan liker du PAM 312? En del synes den bærer litt høyt på håndleddet, jeg har prøvd den og synes ikke det. Hurtigskiftesystemet for remmer er bare helt genialt, ingen grunn til å fikle med barettverktøyet her.

Natoen i shell cordovan så bra ut, jeg har selv en Toshi-rem i sort shell cordovan jeg er veldig fornøyd med. Lykke til videre på reisen!

PS: Mitt første "seriøse" ur var også en Breitling, en Superocean Chronograph første generasjon. Jeg har den fortsatt.