Vekkerklokke à la TS

Medlem
4. okt. 2011
Hei!

Som de fleste her på TS nekter jeg å henfalle til folkevarianten med å bruke mobilen som klokke. Nå har jeg en plan om å utvide denne praksisen ved å slutte å bruke mobilen som vekkerklokke også.

Spørsmålet er da om noen av dere med-forumister har gode forslag på hvordan vekkerklokke man bør kjøpe seg? Digitale klokkeradioer er ikke helt min greie. Jeg er ute etter noe som er litt ikonisk, "WIS'ete", funksjonelt og stilfullt designet. Et ordentlig ur som gir en subtil antydning av min klokkeinteresse. Og som har en velfungerende alarm, selvsagt.

Beste hilsener,

LeMonde.

Hva med denne lille lekre saken fra Panerai?

http://www.panerai.com/s_strumenti_tecnici.xpd?id_lingua=2&id_sezione=16&id_prodotto=7188&id_categoria=7187

main.php
PAM173_6.JPG
PAM173_44.JPG
imgres

Om du kan leve med å trekke opp vekkerklokken din (f.eks. hver 8.dag) kan du jo gå vintage :D

Klokkebilder485.jpg

(Bruker faktisk ikke denne som vekkerklokke, står på hjemmekontoret ...)

Panerai'en er helt fantastisk, endelig en Panerai som jeg kan bruke størrelsesmessig! Hvor kjøper man en sånn? Bjerke?

Keep'em coming :)

EDIT: Nydelig JLC , Anders. Visste jeg kunne stole på TS i denne saken...

Nå er jeg rett over gjennomsnittet glad i LV og må si jeg synes denne er kjempe lekker.

louis-vuitton-alarm-clock-1.jpg

Ser bra ut, GMT, kommer med egen taske. Jeg liker'e. Quartz eller ei. Det hadde selvsagt hevet det betraktelig med et ordentlig mekanisk ur inni, gjerne med safirglass bak :p

Jeg kan i allefall si at jeg ikke bruker moblien, men derimot en Traser med blå tritium, og alarm. Det er riktignok en quartz men dog myyye bedre enn en mobil. ;)

207e0dc1a20588e706b11db5e49711ed.jpg

Faktisk veldig fin på denne remmen :)

PmLB1578-CarbonB-schw-rN.jpg

Har ikke link, men jeg vet at Chopard har noen tøffe alarmklokker:) Hør med Thune på egertorget evt! Ellers har Victorinox en som er ganske så tøff:)

Det er latterlig mye for en vekkerklokke, ennå mer for en Quartz.. Men jeg må innrømme at den er frekk som F med den lille posen og allting. Men -1 for LV!