Vekkerklokke à la TS

Har seriøst vurdert denne som er på salg til 28k hos Lervik ur. Må jo ha en skikkelig vekkerklokke må vite.;)

mp6388-ss001-330-_main1.jpg

Hva jeg har i hånden når jeg sover er vel strengt tatt en privatsak.:)
Men definer gjerne "vekkeruret" først....
;)

Det har du strengt tatt helt rett i, men som en kommentar til ditt "sover du virkelig med ur på armen..." måtte spørmsålet formuleres litt annerledes mtp mobil og vekkerur, da disse under normale omstendigheter aldri befinner seg på armen.

Vekkerur; en klokke som vanligvis står på nattbordet og som ringer eller på annen måte signaliserer at forhåndsinnstilt klokkeslett er nådd, med det formålet å vekke en som sover eller påminne om at "nu er det dags".
(dette er jo som hentet ut fra Wikipedia)

:)

Det har du strengt tatt helt rett i, men som en kommentar til ditt "sover du virkelig med ur på armen..." måtte spørmsålet formuleres litt annerledes mtp mobil og vekkerur, da disse under normale omstendigheter aldri befinner seg på armen.

Vekkerur; en klokke som vanligvis står på nattbordet og som ringer eller på annen måte signaliserer at forhåndsinnstilt klokkeslett er nådd, med det formålet å vekke en som sover eller påminne om at "nu er det dags".
(dette er jo som hentet ut fra Wikipedia)

:)

Of course, Minuteman!
Det var bare fristende å dra temaet litt ut.....;)

Vekkeruret hos meg er B&O, linket tidligere i tråden. Ellers er hånden/hendene pent i "over-dyna-posituren".
Tror jeg. :cool:

Ja, her går det for seg. Godt å se :)

Digger den Louis Vuitton'en altså, Mathfjeld. Og det at det er quartz er vel nesten en fordel når det kommer til stillestående bordklokker, er det ikke? Jeg synes ihvertfall det. Armbåndsur derimot, er en helt annen business ;)

Dere som vet mye om Panerai: Er den klokken på side 1 ute av produksjon, evt hvor skaffer man en?

Hva? Vekkerklokke?!

Tror jeg står (les: sover) over. :rolleyes:
Men Paneraien var flott.

Ja, her går det for seg. Godt å se :)

Digger den Louis Vuitton'en altså, Mathfjeld. Og det at det er quartz er vel nesten en fordel når det kommer til stillestående bordklokker, er det ikke? Jeg synes ihvertfall det. Armbåndsur derimot, er en helt annen business ;)

Dere som vet mye om Panerai: Er den klokken på side 1 ute av produksjon, evt hvor skaffer man en?

Ingen storselger, men....
http://www.ebay.com/itm/Panerai-Alarm-Clock-/270890218159?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item3f1250b2af#ht_500wt_922

Det er morro medmekaniske dupditter. Armbåndsur representerer fantastisk mekanikerkunst og det er utrolig morro at en så gammel oppfinnelse kan gi oss så bra tid! Men det går ann å dra den for langt...
Mekanisk skrivemaskin, f.eks, kommer ikke på tale. Hallo.
Alarm skal være deathproof.
Alarmfunksjonen kødder man ikke med - men sånn blir det når man er oppvokst på en øy med fergeforbindelse...!:)

Her går det i iPhone og nedlastet alarm clock app. Ingen ting er som å våkne opp till de beste og mest avslappende sangene man har i iTunes :)

travel light

Egentlig parkeringsur, men fungerer fint som vekkerklokke også:)

Jaeger_front.jpg

Jaeger_PBack.jpg

Jaeger_Po.jpg

Har hørt (på et nurk møte) at du fikk det med hvis du kjøpte Renault (en gang på 60 tallet).

Jeg har en slik:
http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=5652

Mest fordi jeg fikk den i julegave av jobben, men synes den er ganske fin også. Når man presser den ned ovenfra lyser displayet opp i mørket. Ellers er det ikke bakgrunnslyst, og dermed holder det ene AA batteriet leeeenge :)

Den fikk jeg også i julegave av jobben :p man betjener vel også snooze med å dytte den? (sambo som har den på sitt nattbord)