Veldig spesiell Striking 10th

JørgenO

Otteren Gullsmed & Urmaker
Forumsponsor
Medlem
11. juni 2015
Sted
Stavanger
Det kommer ofte spørsmål om tilgjengelighet på Striking 10th modeller. Dette verket er svært fascinerende og veldig spesielt. Jeg sendte derfor en henvendelse til Zenith for å sjekke om det fremdeles finnes noen tilgjengelige klokker, uavhengig av modellserie. Jeg fikk da tilbakemelding om at det nå finnes 1 eksemplar tilgjengelig av en veldig spesiell modell. Det er en Stratos i rose gull med koksgrå skive med grønne detaljer, grønn bezelring og start/stopp knapp. Klokken er produsert i 10 eksemplarer totalt og det finnes altså 1 igjen. Dette er den aller siste Striking 10th av noe slag på fabrikken. Hvis noen er interessert, så er det bare å gi beskjed. Prisen er kr. 233.100,-
86_2060_4057_77_C724.jpg

Denne må nok sees i virkeligheten før jeg kan uttale meg.
Førsteinntrykket er "litt for bråkete" skive, men fargekombinasjonene kan jeg nok like.
Håper virkelig den havner her inne, skulle gjerne set flere bilder ;)

Jeg har nå fått vite at modellen heter El Avila. El Avila er en stor nasjonalpark i Venezuela, derfor den grønne fargen. Ofte er det slik at fargene er mer fremtredende på bildene enn de er i live, så jeg vil tro at den ser roligere ut, enn det som kommer frem her. Uansett så er det en svært uvanlig kombinasjon og helt ærlig så syns jeg den var ganske kul. Med totalproduksjon på 10 stk. er dette en virkelig limited edition.

Min høyst personlige mening er at noen ganger er det helt greit at enkelte modeller limiteres - veldig ;) Men fin på juletreet, det kan den kanskje være.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11