Velge klokke

Medlem
9. juli 2016
Sted
Oslo, Norge
Hei. Jeg har det siste året tenkt ekstremt mye på å kjøpe meg en dyrere klokke. Min første klokke ble
Tudor Heritage Ranger, ikke den dyreste, men en fin klokke å starte med.
http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/tudor-klokker/tudor-heritage-ranger/
Her kommer det store spørsmålet. Jeg er veldig i tvil om hvilken klokke jeg skal gå for.
En svakhet jeg har er klokker med åpen bakside (så man kan se innsiden), har noen noen tips til klokker med nettopp dette basert på klokkene jeg legger ved nedenfor?
Her er mine favoritt-klokker:

Omega Speedmaster Moonwatch/57 Chronograph
Breitling Navitimer
Longines Master Collection (med moon phase)
(Liker også veldig godt stilen til Glashütte)

Har noen erfaring med noen av disse? Og er det smart å kjøpe disse brukt?

Redigert:
Hei @AxelChristensen

Så at du for ikke så lenge siden ble medlem av TS, så benytter anledningen til å velkomme deg og ikke minst gratulere med en Heritage Rager!

Av de klokkene du har nevnt ovenfor har jeg kun eid Speedy, men det er absolutt en tøff klokke! Jeg tror jeg hadde gått for Moonwatch'en med innsyn til verket, da det er meget pent å se på! Det er også en klokke som gjør seg godt på NATO/Perlon remmer (dersom man liker dette) og generelt er en gjennomført klokke. Du har også en annen tråd hvor du etterlyser informasjon til en ny klokkesamler, og mitt beste tips er å lytte til hva som skrives her på Tidssonen, men heller ikke glemme at dette er enkeltindividers meninger! Noe av det jeg verdsetter høyt ved klokkeinteressen er å drømme om, tenke på, og prøve nye klokker, og ikke alltid tenke like mye på hva resten av Tidssonen mener om klokken jeg bærer på armen! :) Det viktigste er jo at du liker den ;)

God jakt!

• Liker
Reaksjoner: AxelChristensen
..ikke alltid tenke like mye på hva resten av Tidssonen mener om klokken jeg bærer på armen!
Støttes. Klokken skal ha mening for deg, ingen andre. Prøv de forskjellige, tenk litt, prøv igjen, tenk ennå mer. Plag vettet av AD, det er det de er der for :)
Gratulerer med flott Tudor og, velkommen!
Vi tåler forresten bilder av denne Rangeren din også ;) @AxelChristensen

Hei @AxelChristensen

Jeg tror jeg hadde gått for Moonwatch'en med innsyn til verket, da det er meget pent å se på! Det er også en klokke som gjør seg godt på NATO/Perlon remmer (dersom man liker dette) og generelt er en gjennomført klokke.

+1 på dette.

Velkommen til forumet!

Takk! Jeg skal ta en liten pause og se på hvilken klokke som har gjort størst inntrykk. Hvor kan jeg poste bilde av tudoren? Er på ferie, så har den ikke med, men til en senere anledning ;)