Velkommen tilbake igjen.

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Av alle klokker jeg har eid og solgt er det denne jeg definitivt angrer mest på at jeg solgte. Etter to års jakt på akurat denne klokken, fikk jeg en gylden mulighet jeg slo til på.
klokken det er snakk om er en Seiko Ananta Spring Drive Moonphase.
Klokken er spekket med detaljer som f.eks kassens linjer beskuet fra siden imiterer de Japanske Katana sverdene.
Den hysteriske beroligende sekundviseren flyter rundt helt sømløst ! Dette må beskues.
Ellers er moonphase komplikasjonen i en herlig sølvstrukur som måneskinn i stille vann.
Ikke galt med 72 power reserve heller.
Denne ble vel lansert i 2010 og kostet kr 33000 og få inn til Norge ++
Det var en bruker her inne som klarte og få den til Norge. Takk !
Da jeg kjøpte den i 2011 for første gang,måtte jeg kjøpe et nytt lenkeledd da den var noe trang.
Leddet kostet kr 2200 !! Da er det litt surt at dette ikke var med nå. Håpet jeg klarer og skaffe et igjen. Er vel den eneste klokken i Norge dette. Ny er det ikke mulig og få kjøpt disse nå.
Dagens pris ville vært ish 50-60Ki følge Seiko AD.
Da jeg har masse flotte bilder fra siste unboxing for noen år siden, tillater jeg meg og bruke noen av disse igjen.
Koz dere med bilder.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

IMG_1790.JPG

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Redigert:
Den er nydelig. Skjønner godt at du ville ha den tilbake igjen. Gratulerer så mye :)
Blir den værende nå? :D

• Liker
Reaksjoner: Phenix
Gratulerer igjen.:)
Et spesielt og pent ur.
Gøy med noe som ikke er å finne på hvert gatehjørne.;)

• Liker
Variasjonen Seiko leverer slutter aldri å imponere meg; og denne har virkelig fine linjer! Så gratulerer med flott keeper! :)

• Liker
Spesiell, men på en positiv måte. Gratulerer med tøff Seiko, som jeg tegner md blir hos deg noen måneder :D

• Liker
Gratulerer for 3. gang med Ana;)
Er iallefall 4. gangen jeg gratulerer noen med denne klokka i unboxingstråden, første var jo @Kohe321.
Det er ei fantastisk klokke, det må jo være den kuleste av alle Ananta modellene. Det er jo ei knall tøff kasse på første generasjons Ananta, synd Seiko sluttet med de.
Det minner meg og på at jeg ikke har Spring Drive med månefase. Da har jeg jo noe å trakte etter.:)

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Phenix