Venter på min første automatiske, hvor blir det av Fedex?

Medlem
9. nov. 2012
Sted
Oslo
Hei

Venter på min første automatiske klokke, den skal komme idag. Hvor sent på kvelden leverer Fedex?
Jeg utilgjengelig i hele morgen, så da får jeg den ikke før neste uke, tidligst..

3:17 pm
In transit
SKEDSMOKORSET NO
Tendered to authorized agent for final delivery

Noen som vet?

Kristian

Når du har sporingsnr er det best å ringe dem for å avtale når levering passer. Jobber eller bor du rundt Oslo kan det ofte være enklere å hente på Skedsmokorset om du ikke er hjemme på dagtid.

Customer Services (08-18)
Tel: 63 94 03 00
(If you are experiencing issues getting through please call 63 87 04 90)

Takk for svar.

Jeg skjønner, får ringe de imorgen å avtale en tid det passer. Ellers må jeg si at selve forsendingen har gått ekstremt fort, bare tre dager fra andre siden av jorda! Jeg får smøre meg med tålmodighet..

Takk for svar.

Jeg skjønner, får ringe de imorgen å avtale en tid det passer. Ellers må jeg si at selve forsendingen har gått ekstremt fort, bare tre dager fra andre siden av jorda! Jeg får smøre meg med tålmodighet..

Bli ikke forundret om siste del av turen kan ta like lang tid og vel så det ..
vi er alle blitt "offer" for treige forsendelser, eller så er vi alle bare over middels ivrige :)

Har hatt forsendelser fra Australia og mer remote places, bruker kanskje 3 dager til Norge, men da stopper det liksom litt opp:confused::confused::confused:

Henter min vintage Seiko idag, sendt fra singapore 22, ankom Oslo 23. Ble sortert av postens maskiner og sendt til 6423 Molde istedet for 4623 Kristiansand, ankomst 26.11. Sendte mail til posten og gjorde dem oppmerksom på fadesen, intet svar så jeg ringte post i butikk i Molde og sa fra. De sendte den videre til Kristiansand, via Oslo og pakken ankom mitt lokale post i butikk i går 29. Dvs 2 effektive dager fra utlandet til Norge, så 6 dagers evighet rundtomkring i kongeriket....

Ja slik er det i "skatteparadiset" Norge, når jeg sender pakker til Norge fra England tar det ofte både to og tre uker, ikke sjelden er pakken åpnet i tollen og sjekket før den blir levert ut, som regel er da innpakningspapiret ødelagt, dumt om det er presanger. Det har også hendt at det tar enda lenger tid, og at mottaker får beskjed om at det skal betales moms, dette på tross av at pakken er korrekt merket med tollverdi, "gave" og det hele, dette "overser tollerne? Vet ikke, men det ordner seg når man ringer posten/tollvesenet, unødvendig og irriterende er det iallefall.

Men når det sendes pakker fra Norge til England der vi bor kommer de fram på kanskje tre dager, aldri noe tull, pakken er aldri blitt åpnet av tollerne, dette på tross av at ikke alle pakkene er korrekt merket med toll-lapp, aldri noe tull med postvesenet her heller, alt blir levert på døra, flott service.

Kan også nevne at det koster ca 100 kroner å sende en liten pakke på 1-1.5 kilo fra UK til Norge og at samme pakke fort koster 3-400 kroner andre veien... :eek:

Tror dere ikke "Fedexmannen" ringte meg midt på dagen og lurte på om jeg var hjemme.. Hva skal man si..

Edit; Ringte kundeservice som bekreftet ankomst på mandag, tydelig at ting går hus forbi

Jeg har mottatt to pakker fra Fedex i det siste og det har gått veldig fort.

Slik jeg har forstått, ihvertfall her i Bergen, så er det Bring som leverer ut pakkene, og de er betydelig raskere enn Posten, tro det eller ei. Jeg har fått samme melding som deg, "Tendered to authorized agent for final delivery" og da har den kommet dagen etter begge gangene.

De har og begge gangene levert en dag raskere enn forventet levering på Fedex sine sider. Det som er så fint er jo at selv om jeg ikke er hjemme så legger de bare pakken på nærmeste post i butikk og jeg kan hente på vei hjem fra jobben.

Jeg har mottatt to pakker fra Fedex i det siste og det har gått veldig fort.

Slik jeg har forstått, ihvertfall her i Bergen, så er det Bring som leverer ut pakkene, og de er betydelig raskere enn Posten, tro det eller ei. Jeg har fått samme melding som deg, "Tendered to authorized agent for final delivery" og da har den kommet dagen etter begge gangene.

De har og begge gangene levert en dag raskere enn forventet levering på Fedex sine sider. Det som er så fint er jo at selv om jeg ikke er hjemme så legger de bare pakken på nærmeste post i butikk og jeg kan hente på vei hjem fra jobben.

Her i Oslo var det ikke mulig å få hentet ut pakken på nærmeste postkontor, men det kan vel variere fra agent til agent.
Er man heldig og treffer en serviceminded sjåfør er vel det meste mulig. Jeg satser på at jeg får en telefon i løpet av morgendagen. Siden jeg er ny på forumet og har utviklet en over middels interesse, skal jeg lage en tråd etterhvert. Dog vil den ikke være like heftig som standarden her på forumet, men det er jo en start :)