Ventetiden kan bli lang

Medlem
20. juli 2011
Sted
Bærum
Ikke trodde jeg at et armbåndsur skulle påvirke meg SÅ mye, joda, jeg har tidligere ved flere anledninger måttet vente på flere utgaver av Rolexer og Breitlinger etterhvert og gleden har vært stor når det etterlengtede urverk (pga. leveringstid og noen ganger også fordi likviditeten ikke har vært samstemt med kjøp) endelig kunne pakkes opp.. Denne venetetiden har på en måte vært spennende men ikke u-utholdelig.

Men---, ikke trodde jeg at det tilfeldige besøket "bare innom" Urmaker Bjerke igår skulle resultere i påfølgende søvnløs natt og et allerede dypt savn etter å ha blitt introdusert for første gang for Panerai, min kjærlighet landet på modellen PAM 312. Dette uret rørte noe ved meg som ingen andre ur har gjordt tidlligere.

Tanken ved at du, min fremtidige (og første)Panerai, skal tilbringe noen uker innelåst i kjelleren hos Bjerke mens jeg er på en meningsløs ferie på Bali, er skremmende. (Jeg får ikke betalt deg før jeg er hjemme)-

Som jeg sa til den ansatte hos Bjerke som åpnet Panerai verdenen for meg: Nå har du ødelagt dagen min og de følgende tre uker også ! Han skjønte hva jeg mente.

Slik er det...

Dro til Thailand på nittitallet, tre uker som var bestilt et år i forveien. Møtte DEN dama noen måneder før ferien, og vips, så var drømmeferien forvandlet til evig lengsel etter å komme hjem... (Dog må jeg legge til at dette er en person jeg ikke ønsker å møte igjen per i dag, la oss håpe at det ikke blir slik med din nye klokke). Bare gled deg til nytt ur

Grattis med forelskelsen! Når det er sagt, så kunne bjerke gjort dette mye vondere for deg. De kunne sendt den med post rundt om i verden og gitt deg et tracking nummer så du kunne følge med på urets ferie, som foregikk synkront med din egen. Jeg kan love deg at du ikke hadde fått slappet av, eller utøvd noen særlige aktiviteter.

Håper du skal til bali for å surfe;)

Ventetid

Litt off topic:Joda, det ble (wind) surfing, tok opp "gamle" kunster, begrenset med tilgang av utstyr der.
Neste gang blir det kiting/board, ikke mulig å leie så jeg må kjøpe og ta med eget
Forresten hadde (ny)forelskelsen over så når jeg skulle hente (1.9.11) 312'rn ble det en 359 istedet !