Verdi - Bruvik BG2 GMT Chronofly

Medlem
26. juli 2024
Innlegg
6
Sted
Haugesund
Hva kan verdien på denne være i dagens bruktmarked? Retailer for 44.000,- om jeg ikke tar feil.


Som dere ser på bildene ble litt endret på etter at Tidssonen skrev om den:

Legger ved bilder av mitt eksemplar.

Noen som har en idè om verdi?

P1611529blck_gld_GMT_Chrono_vincent.jpg
P1611513blck_gld_GMT_Chrono_vincent 1.jpg
P1611481blck_gld_GMT_Chrono_vincent.jpg
d
P1611489blck_gld_GMT_Chrono_vincent.jpg
P1611504blck_gld_GMT_Chrono_vincent.jpg
P1611515blck_gld_GMT_Chrono_vincent.jpg
 
Redigert:
Hva kan verdien på denne være i dagens bruktmarked? Retailer for 44.000,- om jeg ikke tar feil.


Som dere ser på bildene ble litt endret på etter at Tidssonen skrev om den:

Legger ved bilder av mitt eksemplar.

Noen som har en idè om verdi?

Vis vedlegg 375550Vis vedlegg 375551Vis vedlegg 375552dVis vedlegg 375553Vis vedlegg 375554Vis vedlegg 375555
Tja, dagens marked er ikke spesielt lett å forutsi. Stilig klokke med et skikkelig urverk, men stor kasse. Kan være tungsolgt. Jeg vil tippe salgspris 17-20 k, men er du heldig får du kanskje 25-27 k.

Mulig jeg er pessimistisk, og at andre kan gi et bedre anslag.
 
Enig med @Klokkegutt .
Nå anser jeg 43mm kasse som OK for et gammelt konservativt og sært individ. Kan være andre av min kaliber her også.

Prøv med 25-27 laken?

8
 
Men klokken din (og den Bruvik viser på nettsiden sin) har ikke GMT komplikasjon, og ser ut til å ha ETA/Valjoux urverk.
Mens BG 2 GMT i Tidssonens review har Custom Eterna urverk.
Det er slett ikke samme klokke.
 
Men klokken din (og den Bruvik viser på nettsiden sin) har ikke GMT komplikasjon, og ser ut til å ha ETA/Valjoux urverk.
Mens BG 2 GMT i Tidssonens review har Custom Eterna urverk.
Det er slett ikke samme klokke.

De ser like ut?
Ser også ut til at den på Bruvik sin nettside 'mangler' en vanlig GMT-viser. (Greenwich Mean Time mulig det står for noe annet).

8
 
De ser like ut?
Ser også ut til at den på Bruvik sin nettside 'mangler' en vanlig GMT-viser. (Greenwich Mean Time mulig det står for noe annet).

8

Krono med 60 sekunder på venstre og 30 minutter på høyre.
Nedover har du bare dato.
1000006502.png



Krono med 60 sekunder på venstre og 30 minutter + 12 timer teller på høyre.
Nedover har du GMT og dato på 16:30.
1000006503.jpg

Eterna urverket er mye mer avansert enn Valjoux 7753.
 
Redigert:
Krono med 60 sekunder på venstre og 30 minutter på høyre.
Nedover har du bare dato.
Vis vedlegg 375634


Krono med 60 sekunder på venstre og 30 minutter + 12 timer teller på høyre.
Nedover har du GMT og dato på 16:30.
Vis vedlegg 375635
Eterna urverket er mye mer avansert enn Valjoux 7753.
Ja, etter at @Hammerfjord påpekte dette må jeg justere prisen jeg ville betalt dersom jeg hadde pengene. Fra 22.000 kroner til 11.000 kroner.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Krono med 60 sekunder på venstre og 30 minutter på høyre.
Nedover har du bare dato.
Vis vedlegg 375634


Krono med 60 sekunder på venstre og 30 minutter + 12 timer teller på høyre.
Nedover har du GMT og dato på 16:30.
Vis vedlegg 375635
Eterna urverket er mye mer avansert enn Valjoux 7753.

Obs!
Yes you are right my friend!

Jeg var for rask.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Wow - takk for fine oppklaringer og kompetente kommentarer - takk! Dvs at 25-27.000,- er alt for høyt? Interessant å lese om urverket, mulig covid og levering kan ha hatt noe med dette å gjøre? Hvem vet. Dette var også første posten min her på tidssonen, for et fint samfunn dette virker som! Her kan man lære og dele mye!
 
@Hammerfjord - skarpt observert dette med urverket, var selv ikke klar over dette. Ser at Marcussen Ur og Smykker skriver at det er et SW 510 urverk i klokken uten GMT? Men hos Urmakere som har versjonen med GMT så står det at uret har et Eterna 3927A urverk. Har det noe å si på anslått verdi? Takk for alle gode svar her.
 

Vedlegg

  • Screenshot 2024-08-05 at 21.16.01.png
    Screenshot 2024-08-05 at 21.16.01.png
    190,2 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
SW-510 er Sellita sin egen versjon av Valjoux/ETA 7750 som er basen for en del andre konfigurasjoner.
Ja, det har mye å si.
7750 er veldig robust, og et vel prøvd urverk, men Eterna sitt har en del oppgraderinger som gjør det dyrere, og mer ettertraktet.
Eterna har "column wheel" på kronograf modulen(ikke Cam) og en egen patentert GMT komplikasjon...Urverket er nok mer bearbeidet og eksklusivt.
ETA gruppen har opprinnelig sett mye Eterna teknologi, og Eterna var først å bruke kulelager på rotor akslingen.
De skapte logoen sin (5 kuler) derfra.
Da er ikke Eterna noen fersking når det gjelder å skape urverk.

Fra tidligere link:
Eterna Movement further development of the calibre 39 family is the flyback chronograph with a co-axially mounted minutes and hours display. The fast time zone switch-over mechanism is a patented Eterna Movement development. Caliber 3927A has an additional GMT hand.

Case fitting diameter: 30.0 mm
Height: 7.9 mm
Vibrations per hour: 28’800 v.p.h.
Power reserve: 60 h
No. of jewels: 35
No. of ball bearings: 1
 
@Hammerfjord - for å oppklare mulige misforståelser for kjøper på finn, kan jeg dele infoen du har gitt her i tråden i annonsen? Vil ikke lure noen, og mye bra detaljer i det du delte om differansen på urverkene.

Den ligger ute slik nå: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=364316828

Prisen reflekterer at den er totalt ubrukt og retailer for 44.000,- - jeg aner ikke reel bruksverdi blant fagfolk, dog det var fine indikasjoner over her i tråden..
 
@Hammerfjord - for å oppklare mulige misforståelser for kjøper på finn, kan jeg dele infoen du har gitt her i tråden i annonsen? Vil ikke lure noen, og mye bra detaljer i det du delte om differansen på urverkene.

Den ligger ute slik nå: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=364316828

Prisen reflekterer at den er totalt ubrukt og retailer for 44.000,- - jeg aner ikke reel bruksverdi blant fagfolk, dog det var fine indikasjoner over her i tråden..
Meget optimistisk og rart prissetting etter at du har spurt "fagfolk" her inne. Men lykke til med salget!
 
Du får nok ikke så mye for den. Kunne kanskje fått det du ønsker under den verste hypen på klokkeriet under pandemien. Men nå er markedet veldig gjerrig.

Det lå en superflott nyservet Omega med kasse og klasp i massivt gull til salgs her. Den lå i måneder og endte med å bli solgt for 64k. Og det er i utgangspunktet flere divisjoner opp.