Verdi på Omega Geneve?

Medlem
11. aug. 2018
Sted
Nøtterøy
D158CB13-DABC-437C-96CF-3149BA5ADA21.png
2083ADFB-204D-4E3C-9F89-CD082E9C7274.png
C294C8F5-EC81-4AC7-B74A-4D1A19536262.png
D158CB13-DABC-437C-96CF-3149BA5ADA21.png 2083ADFB-204D-4E3C-9F89-CD082E9C7274.png C294C8F5-EC81-4AC7-B74A-4D1A19536262.png Heisann.

Jeg er helt ny på dette med klokker fra Omega og egentlig også generelt når det kommer til klokker.

Jeg har nettopp kjøpt en klokke fra en klokkeforetning i Italia som har forhandlet Omega i mange år.

Det er snakk om en Omega Geneve med manuelt opptrekk fra 1974. Dette er en helt ny klokke (ny og ny, ubrukt hevdes det), en såkalt NOS (new old stock) som forhandleren skrev. Den fungerer perfekt og det er ingenting å utsette på urverk eller noe kosmetisk, dette hevder selgeren.

Hadde vært spennende å vite hva denne er verdt- noen som har innspill?

Flott forum forresten.

Kan nevne at orginal boks, prislapp og annet ifh til garanti som var på den tiden ligger med, samt en bekreftelse fra forhandler at den er autentisk.

Verdien er hva markedet er villig til å gi.
Du har akkurat kjøpt klokken og etablert markedsverdien på akkurat dette eksemplaret.

Den er ikke kjøpt i Norge, men Italia. Derfor jeg lurer på hva den er verdt her i Norge. Føler jeg fikk den rimelig, men som sagt er jeg ikke helt kvalifisert til å uttale meg noe om det, for har ingen kunnskap om dette

Har hatt ett par Genever av varierende kvalitet oppgjennom. Både stål modeller og goldplated.
Varierer ganske mye i priser men den du har der basert kun på synsing fra min side.. 3-5k kanskje. Hvor 5 er på en god dag..

Ikke ta dette som en fasit. Boks,papirer,NOS osv kan jo hjelpe litt. Er vel en av de «minst» attraktive Vintage Omegaene fra denne tidsperioden.

Ikke ta dette som en fasit. Boks,papirer,NOS osv kan jo hjelpe litt. Er vel en av de «minst» attraktive Vintage Omegaene fra denne tidsperioden.

Takker for svaret ditt! Er bare artig å vite om man har gjort et ok kjøp. Dette er jo ingen spesielt dyr klokke, men jeg syntes den er fin☺️ Om jeg kan spørre- hvem av modellene er mest attraktive og fra hvilken periode?

Tja. Du har vel på mange måter den rette typen. stål modell uten dato med original krone og plexi er i hvertfall det jeg er mest interessert i. Er nok andre som er langt mer kvalifisert enn meg på akkurat dette;)