Verdi på Rolexboks?

Medlem
30. mai 2009
Sted
Sarpsborg
Hvor mye kan en slik være verdt hvis jeg skulle finne på å selge den?
rolexboks001.jpg

rolexboks002.jpg

rolexboks003.jpg

Jeg la inn bud pā ebay på box og papirer. Den ble fjernet av ebay uten at de ville oppgi grunnen.
Prisene varierer veldig. Men ligger ofte mellom NOK 500 og 1000.:D

Om jeg ikke tar mye feil ble samme typen boks brukt til langt mer attraktive Rolex'er enn ref. 1603. Treffer du på noen som vil komplettere f.eks. en Red Sub (og det burde forøvrig være endel her på TS nå :D) tror jeg trygt du kan doble Frodos antydning. Klistrelappen må selvsagt bort.

Jeg har overhodet ikke peiling!
Men har lest at prisen man får med box er 2-3000,- høyere, det kan være en god pekepinn.

Hvor langt er et tau ?

Men seriøst; på det internasjonale markedet må vel en enkel datejust boks ligge rundt 500,- ? Begrenser man det til det norske markedet blir det ren bingo å tippe

Det gjelder nok i de fleste tilfeller boks og papirer for den aktuelle klokken som hører til.

Jeg skjønner ikke hvor den summen kommer fra? Dette varierer veldig med hva slags klokke det er snakk om.

Når det gjelder f.eks red sub som er nevnt her vil en komplett pakke ofte koste mye mer enn det. Men boksen alene (?). Som Jolu sier kan du være heldig med en som gjerne vil kompletere et ur, ellers vil jeg si at Frodo sitt anslag er ganske bra etter min erfaring...

Nuvel. Jeg har overhodet ikke bruk for den, men dersom Ivar selger for 500,- er jeg først i køen. ;)

...og med frakt og moms og fortollingsgebyr (forutsatt 15$ i frakt) så er vi jo på knappe 800 dersom den blir solgt for 76 ;)

Nå er jo normalt ikke bruktpriser på klokker/tilbehør 25% + frakt dyrere enn i US, men Frodo anslo vel 500-1000,-.

Bare så det er sagt; hvis du selger den håper jeg du får så mye som mulig (og du har jo allerede et bud på 500:)). Hvis det er noen som trenger akkurat den boksen vil det ikke forundre meg om du får mer også...

Jeg vil nødig bidra til hysteriske tilstander rundt gammelt Rolex-ræl, men om bokssettet Ivar forhører seg om opprinnelig har vært til en "billig" Datejust spiller jo ingen rolle når den er helt lik boksen til samleobjekter fra samme æra.

Jeg har forresten ombestemt meg. Har kjøpt ting jeg ikke trenger så det holder for flere år allerede. :)

En original "green stripe" som du sitter på der (og som forøvrig ser ut til å være i god stand) kan faktisk være verdt litt. Har kjøpt til bokssett for å komplettere litt, og har vel skjelden sett bokssett til under 700-1000 kr. Dette er gjerne i utlandet, så frakt og mva tilkommer. For en green stripe vil jeg tippe du kan legge til 500-1000 til.

Får vel legge til at en god del av bokssettene på bukta er fake. Sjekk VRF for referanse. Nyere bokssett går fort for 100-150 USD + frakt/mva.

hehe, jeg vet. Kan nok legge noe mer i den, men har vel egentlig bokser til alle mine Rolex. Sikkert noen andre boksen er mer verdt for, men skulle det ikke være det får du sende en PM, så får vi se om vi kan bli enige eller ei.