Verdi sub 1680

Medlem
10. juli 2012
Sted
Oslo
Jeg har fått tilbud om en sub 1680 i innbytte, men eieren av klokken har ingen formening om hva klokken er verd. Det er en klokke fra 1978 og som eieren opplyser er svært pen. Det skal følge med boks samt takst og ektehetsbevis. Ser det er store variasjoner i pris på disse klokkene. Hva er det som styrer prisen?

Vi skal møtes i morgen og det hadde vært fint om vi kunne hatt et grunnlag for prisdiskusjon. Det er foreløpig all informasjon jeg har om klokken, i tillegg til dette dårlige bildet.

aP6WB9g.jpg

Bezel eller perle er byttet. Vil tro det er en nyere serivcebezel. Å få tak på en original fat font insert kan koste litt. Forstørrelsen på glasset tyder på at det hvertfall er servicebyttet, forhør deg om at plexien ikke er aftermarket. Patina på visere og skive tyder på at disse ikke har vært byttet på noe ulikt tidspunkt. Hva er case med lenken? Aftermarket, original, eller nyere original? Det ser ut som datohjulet er i børstet stål, noe som sier at datohjulet er originalt

Jeg har fått tilbud om en sub 1680 i innbytte, men eieren av klokken har ingen formening om hva klokken er verd. Det er en klokke fra 1978 og som eieren opplyser er svært pen. Det skal følge med boks samt takst og ektehetsbevis. Ser det er store variasjoner i pris på disse klokkene. Hva er det som styrer prisen?

Vi skal møtes i morgen og det hadde vært fint om vi kunne hatt et grunnlag for prisdiskusjon. Det er foreløpig all informasjon jeg har om klokken, i tillegg til dette dårlige bildet.

aP6WB9g.jpg

Reagerer også på at fotografen ikke bruker sko, skeeeptisk!

den gikk for 30 på finn.no for 1mnd tid siden. Det var hvertfall det den lå ute for..

Redigert:
Vintage kan være "farlig" om man er grønn, som vi flest er. Høyoppløselige bilder pluss kunnskap må til, og se verket.