Verdivurdering

Medlem
24. feb. 2012
Hei,

Jeg skal selge min Rolex oyster perpetual datejust i gull og stål. Kjøpte den for 41.000 i 2000, men har nesten ikke brukt den. Den er komplett med kvittering, boks, osv.

Omtrent hvor mye er den verdt, og bør jeg legge den ut her eller på Finn.no?

På forhånd takk for svar. Etter å ha lest litt på forumet her så skjønner jeg at jeg er litt under par når det gjelder klokkeinteresse, så jeg setter pris på tilbakemeldinger ;)

Hei Roycecrazy,

har du et bilde av klokken ?
eller kan du fortelle oss litt mer : Oyster eller Jubilee ? hvitt gull eller gult ? type skive ?

Hei Roycecrazy,

har du et bilde av klokken ?
eller kan du fortelle oss litt mer : Oyster eller Jubilee ? hvitt gull eller gult ? type skive ?

Takk for raskt svar. Jeg kan ta bilder av den i kveld når jeg er hjemme. Hvis jeg husker riktig så heter den Oyster og den er i stål og gult gull med gullskive.

Takk for raskt svar. Jeg kan ta bilder av den i kveld når jeg er hjemme. Hvis jeg husker riktig så heter den Oyster og den er i stål og gult gull med gullskive.

samme som den ?:

002-7824-Rolex-Datejust-16233.jpg

Tipper røffli at du kan få mellom 14 og 20K avhengig av hvor tålmodig du er.
20K er kanskje i overkant optimistisk dog.
Lykke til.

Just saying, 60-70 talls modeller med plexi og uten quickdate går for 12-14k med TT lenke. Så ser ikke hvorfor en 01 modell med safir? og QD skulle dra i land noen lapper ekstra. Ikke minst er det papirer og boks!

Hvis klokka er pen og velholdt ville vel jeg tippet 17-20k.. Klassisk og fik klokke:p

Gamle hauger i TT går jo for 12-14 uten b&p..? For riktig kjøper må jo en nyere klokke med safir, b&p være verdt betraktelig mer i mine øyne..

Men nå er jeg generelt opptatt av å få gode eksemplarer kontra å finne lavest pris når jeg kjøper..;)

Hvis klokka er pen og velholdt ville vel jeg tippet 17-20k.. Klassisk og fik klokke:p

Gamle hauger i TT går jo for 12-14 uten b&p..? For riktig kjøper må jo en nyere klokke med safir, b&p være verdt betraktelig mer i mine øyne..

Men nå er jeg generelt opptatt av å få gode eksemplarer kontra å finne lavest pris når jeg kjøper..;)

Jeg kjenner jeg liker svaret ditt :D

Dette er en fin og komplett klokke og ganske mange vil nok heller ha noe nyere med praktisk og fint safirglass enn gammel plexi. Tro det eller ei, kjøpergrupper av disse er nok vesentlig større enn bare de spesielt interesserte her inne ;).

Ville ha gjettet vilt på at denne vil gå rundt 16k, men det er bare en magefølelse og ikke basert på så veldig mye erfaring (les: ingen overhodet) med kjøp og salg av akkurat disse...

Dette er en fin og komplett klokke og ganske mange vil nok heller ha noe nyere med praktisk og fint safirglass enn gammel plexi. Tro det eller ei, kjøpergrupper av disse er nok vesentlig større enn bare de spesielt interesserte her inne ;).

Ville ha gjettet vilt på at denne vil gå rundt 16k, men det er bare en magefølelse og ikke basert på så veldig mye erfaring (les: ingen overhodet) med kjøp og salg av akkurat disse...

Takk for tilbakemelding. Jeg la den ut på Finn.no, så får jeg justere prisen etterhvert hvis jeg ikke får napp. Jeg bør vel slette denne tråden for å unngå for mye pruting :oops:

Hvordan tilstanden til jub.lenken er alfa omega for prisen til en TT DJ. Er lenken som ny (som er ganske sjeldent) så tilsier det en høyere pris! Husk at en ny slik jub.lenke alene koster ca 20-30k! Så jeg vil si at prisen kan tippe over 20k dersom lenken er mint :)

AW:)

Hvordan tilstanden til jub.lenken er alfa omega for prisen til en TT DJ. Er lenken som ny (som er ganske sjeldent) så tilsier det en høyere pris! Husk at en ny slik jub.lenke alene koster ca 20-30k! Så jeg vil si at prisen kan tippe over 20k dersom lenken er mint :)

Med unntak av noe bruk da den ble kjøpt, har klokken ligget i esken. Jeg regner med at lenken kan omtales som near mint (mint er vel ubrukt/ny?). Takk for tilbakemelding.

Med unntak av noe bruk da den ble kjøpt, har klokken ligget i esken. Jeg regner med at lenken kan omtales som strøken. Takk for tilbakemelding.

Ser også med interesse at endel antyder ned mot 14k for klokken her inne, tror de har lyst å snappe den for 14k selv for så å legge den ut igjen for 25k her inne;) Greit bare å få nevnt det.