Verifisere autentisitet, Rolex(venteklokke)?

Medlem
21. mars 2016
Sted
Vestfold
Hei!
Første tråden her inne på meg. Har lenge fulgt med her, så er på tide med en første tråd!

OBS; lang intro på kort spørsmål :)

I flere år har jeg sikla på eldre Daytona-versjoner, og da fremfor alt 6263. Photoshoppede versjoner av 116520 med svart keramisk bezel har vært bakgrunn på pc'en på jobb i sikkert tre år, så da 116500ln kom ut på Baselworld i mars var det intensiv grubling frem og tilbake før jeg fant ut at denne skulle jeg ha. Bestilling var på plass fredagen under Baselworld.

Men den kommer jo søren meg aldri! Fortsatt to foran meg på ventelista hos AD'en, og forventer ikke levering før langt uti 2017.

Venteklokke er altså nødvendig!:D

Samlingen min til nå inneholder en Baume & Mercier classima executive og en Breitling Transocean GMT. Når Daytonaen er i boks så mangler jeg fortsatt en diver og der har jeg tenkt meg en Submariner. Så venteklokka blir en sub. Tenker å kjøpe brukt. Mest sannsynlig en 116610ln.

Derav kommer vi endelig til trådens spørsmål: Selv med alt av boks og papirer i orden på en Rolex, ville dere ha gått innom en AD for å få verifisert klokka? Hvordan gjør de det i såfall i praksis på AD? Må man betale for dette?

God helg folkens!

Jeg ville posted noen gode bilder her inne og forventet like bra eller bedre råd enn hos AD :cool:

• Liker
Reaksjoner: UJU
Å gå innom AD'en som solgte klokka i sin tid er vel innafor.
Å komme som en frisurfer innom en vilkårlig AD å be om ektehetsgaranti er vel kanskje ikke god stil?
Det er vel ikke uvanlig å betale for en verdivurdering så vidt jeg vet.

Med original kjøpskvittering fra AD og alt av papirer fra en selger med gode referanser her inne er vel ganske risikofritt.

Jeg ville kjøpt klokke med boks og papirer av good guy her inne og vært happy med det:)

Hei!
Første tråden her inne på meg. Har lenge fulgt med her, så er på tide med en første tråd!

OBS; lang intro på kort spørsmål :)

I flere år har jeg sikla på eldre Daytona-versjoner, og da fremfor alt 6263. Photoshoppede versjoner av 116520 med svart keramisk bezel har vært bakgrunn på pc'en på jobb i sikkert tre år, så da 116500ln kom ut på Baselworld i mars var det intensiv grubling frem og tilbake før jeg fant ut at denne skulle jeg ha. Bestilling var på plass fredagen under Baselworld.

Men den kommer jo søren meg aldri! Fortsatt to foran meg på ventelista hos AD'en, og forventer ikke levering før langt uti 2017.

Venteklokke er altså nødvendig!:D

Samlingen min til nå inneholder en Baume & Mercier classima executive og en Breitling Transocean GMT. Når Daytonaen er i boks så mangler jeg fortsatt en diver og der har jeg tenkt meg en Submariner. Så venteklokka blir en sub. Tenker å kjøpe brukt. Mest sannsynlig en 116610ln.

Derav kommer vi endelig til trådens spørsmål: Selv med alt av boks og papirer i orden på en Rolex, ville dere ha gått innom en AD for å få verifisert klokka? Hvordan gjør de det i såfall i praksis på AD? Må man betale for dette?

God helg folkens!

For å gjøre det veldig enkelt for deg, ville jeg valgt denne - etter mange 16610 og 116610`er, liker jeg nå best 114060. Ren, velproposjonert og klassisk..
Bombesikker selger også:) - Oppdatering: allerede OHPF ser jeg...

http://www.tidssonen.no/forum/threa...r-114060-no-date-kjøpt-ny-hos-norsk-ad.39734/

Redigert: