Very Special Limitited edition Technologynerdgasm

Medlem
14. nov. 2009
Nei, det er ikke en Pebble. Det er en feiring av teknologi, mer enn et eksempel på nåtidens.

Det startet med en pakke. Som det ofte gjør.
U97VTZx.jpg

Tollen har snusa! Pakken var faktisk åpnet og, for å kontrollere innhold. Tror nå egentlig de kontrollerte pris, siden tolldeklarasjonen kun besto av en krussedull. Lå nå heldgigvis kvitteringen i esken så jeg slapp ekstra ventetid.

Lå MER i esken også da.
EqxBDTI.jpg

*grave*
AksxgOq.jpg

Ser det ut som en russer, sier du? Joda, men ikke en hvilken som helst Vostok.

vJVi2AC.jpg

En spesialversjon, må vite. Esken har dermed blitt beæret med en plastflik av ypperste merke for å sørge for at helhetsinntrykket blir tilstrekkelig distingvert.

jAx9WOB.jpg

Her er esken ute av esken. Hvis ikke det er obligatorisk med et eget bilde av det, så vet ikke jeg!'

Taaaadaaaaa!
efONE74.jpg

Se på den skiven du.

eg4X6BC.jpg

Glemte visst å ta av plastbeskyttelsen på krystallen av ekte akryll.

Fikk til å ta den av, var heldigvis ikke rocket science det. (Hahahaha, TOG DU AN?! Hint: se på skiven.)
pMCkDDW.jpg

1PQ8Jyf.jpg

Lenken som følger med er selvfølgelig (tradisjonen tro) i GRELL kvalitet.

Faktisk var kvaliteten denne gangen så laber at jeg ødela en pin pusher pin i forsøket på å tilpasse den. Det var klin umulig å få ut split pinsene som holdt lenken sammen. Hullet de skulle ut gjennom var tydeligvis for lite. Kjøpte meg like greit en ny pin pusher i litt bedre kvalitet, MED ekstra pins:
5sChNBk.jpg

En slik, altså. Håper bare ikke den riper opp lenker da. Burde kanskje vært gummiert? Jaja.

Split pinsene måtte bankes nesten helt ut feil vei og ødelegges før de kunne lirkes ut:
Qsu4o5A.jpg

(Ble ikke helt i fokus dette, ser jeg.)

Midt oppi hele prosessen klarte jeg å lage flere riper i acryllen! Hadde jeg vært rakettforsker hadde jeg sikkert skjønt at den beskyttelseslappen burde på igjen før jeg begynte å herje med lenken, men kan ikke skjønne hva den skal ha vært borti og ripet seg opp på. klokken lå jo på et rent plastunderlag. Merkelig.

Den gjør seg heldigvis bedre på mørk grønn NATO:
l9uYCPU.jpg

Metallenken skal jeg pønske ut en grusomn hevn for.

Her er et der du ser skiven og:
nzUoYNc.jpg

Den streken som er synlig under 2013 er faktisk en ripe. Allerede bestilt Polywatch. Kjipt! :( Planene mine om å legge den i bankboksen og bli millionær om 30 år gikk jo nå i dass. Blir bare et par hundre tusen når den ikke er mint.

Klokken er forresten en Vostok 5/6 Mission - 50th Anniversary Celebrative Watch og stammer fra en WUS-tråd Det er altså 50 år siden en mannlig og verdens første kvinnelige kosmo/astronaut navigerte forbi hverandre i verdensrommet.

Takk for titten og god natt, eller ha en riktig god dag på jobb om du sitter og bruker arbeidsgiverens tid på tidssonen. (Fy! ;))

Redigert:
Morsom denne unboksing - og et utrolig lekkert, stilfullt, samlerverdig ur. Gratulerer :)

En klassiker de der. Kan godt hende jeg kjøper meg en slik en dag. Gratulerer :)
De er artige uten jubileumsskiven og, vel verdt et kjøp.

Takker for gratulasjoner, tenker den får sett litt bruk i sommer på Natoen og, selv om jeg ble glad i fjorårets beater fra Vostok (en Amphibia med blå urskive og rund kasse) også.

Problemet med så rimelige ur er imidlertid at man ikke gidder å rydde i "samlingen" før man kjøper dem, så tror jeg må innføre kjøpsforbud uavhengig av pris og hvor godt tilbudet er før jeg har solgt minst en.

Grattis :D Vanskelig å sette fingeren på det, men disse russerklokkene har noe ganske tiltalende ved seg