Vestkysten i bil

Watches & Such

Støttemedlem
Medlem
8. des. 2010
Sted
Bodeux
Vi er to par som i slutten av oktober skal kjøre vestkysten av USA. Fra SF til LA til LV også tilbake til SF

Noen som har gjort noe lignende?

Trenger også tips til flyselskap.

Fantastisk tur!

Lei en cabriolet og kjør Highway one. Om du har sett Sideways eller bare vil ta e ntur innom vinområdene, så kan du jo overnatte i Buellton og spise på The Hitching Post.

Bruk god tid og stopp på så mange små steder du kan.

Kos dere!

Vi kjørte i 10 dager fra SF nedover Highway 1 via San Diego til Las Vegas. Tok oss god tid og mange avstikkere.

LA til LV er jo bare en transportetappe. Jeg ville ikke ha unnvært turen innom San Siego eller Palm Springs :) Fløy også tilbake til SF fra Vegas, da var vi lei av å kjøre.

Cabriolet er kult på kysten, ikke så kult i ødemarken.

Når det gjelder flyselskap har jeg alltid vært fornøyd med Virgin til USA.

Hwy 1 er en flott kjøretur. Vil anbefale å begrense lengen på turen. California fra San Fracisco til LA har mange opplevelser å by på. Når det gjelder fly varierer det med tilbud, søk på nett.

Brukte 1mnd på turen San F, LA, Hawaii, Las V og San Diego i 2006:) Endte med at jeg dro tilbake til LA fire år på rad...

Pass på å stoppe på noen småsteder underveis, Monterey og mellom SD og LA feks. Byene er så store at inntrykkene blir voldsomme, men småstedene er litt lettere å fordøye!

God tur!

Takk for alle svar! Vi har to uker på oss, så det kommer til å bli mange stopp. Tenker også ta turen nord for SF for å besøke noen vingårder.

Solli, skal selvfølgelig prøve å gjenskape så mange øyeblikk som mulig fra Sideways. Vi får late som om partnerne våre er noen tilfeldige lokale damer :)

Kjørte fra SF via Interstate 80 til Reno i 2010. Ble også litt småkjøring rundt i området. Hwy 1 støttes, det er en flott tur!

Ellers ville jeg kanskje tatt turen nordover fra LV, via Carson City og Reno, og I80 tilbake til SF igjen. Da passerer man Lake Tahoe. Det er et nydelig sted! Spiste også de beste spare ribs'ene jeg noen gang har vært borti på en liten lodge ved innsjøen der. Vel verdt turen spør du meg, også for den fine veien over fjellene mellom California og Nevada.

Pass på å stoppe på noen småsteder underveis, Monterey og mellom SD og LA feks. Byene er så store at inntrykkene blir voldsomme, men småstedene er litt lettere å fordøye!

Enig! Mange herlige småbyer! Carmel-by-the-Sea, Santa Cruz, Santa Barbara, San Luis Obispo etc på kysten. Palm Springs på vei til LV fra SD.

Et sterkt forslag er å overnatte etter SF allerede i Big Sur i et lite roadside model :D Herlig stemning.

Et stopp innom Carmel for å besøke Fourtané er i hvertfall et must. Sinnsykt utvalg av vintage Rolex (og nytt). Gode priser så vidt jeg husker, angrer fortsatt på at jeg ikke kjøpte en 1665 de gjerne ville selge meg.

Vi var to dager i Santa Barbara. En overfladisk liten by, men deilig avslappende etter maset i LA. Mye god mat!

Ellers likte jeg San Diego best av alle byene i California. Hang på beachen og i den meget kompakte bykjernen.

I Palm Springs bodde vi i Sonia Henies gamle mansion, som nå er overnattingssted.

Jeg har road-trippa litt i USA. Beste tipset jeg kan gi er å sørge for å ha en godt oppdatert GPS. Har redda meg mange ganger når jeg har trengt mekaniker eller sovested. Vurder også en billig pre-paid mobil.

Jeg har road-trippa litt i USA. Beste tipset jeg kan gi er å sørge for å ha en godt oppdatert GPS. Har redda meg mange ganger når jeg har trengt mekaniker eller sovested. Vurder også en billig pre-paid mobil.

+1 til begge deler.

Carmel og Santa Cruz er et must. Etter å ha vært i S.C. som 14 åring drømte jeg i årevis om å gå på universitetet der :—)

Geek-fact (men ikke noe sitatpolitiet vil reagere på…): tivoli-scenene i "The Lost Boys" er gjort på boardwalk'en i Santa Cruz :—)

Monterey og mellom SD og LA feks.

+1! Herlig skalldyr-restaurant ute på bryggen :)

Sjekk også ut Santa Barbara som ligger ett par timers kjøretur nord for Malibu. Fantastisk liten by :)
Kjørte Highway one i fjor sommer fra LA til San Fran videre til LV. Var helt konge! Hvis turen går innom LV, så sjekk ut verdens største klokkebutikk(?) Torneau, som ligger inne i kjøpesenteret Caesars Forum:)

Have fun!

Mye bra klokkekikking i Vegas :D Forøvrig kan pawnshops på små steder være verdt et besøk. Angrer fortsatt på en fin og billig rootbeer GMT jeg ikke kjøpte, fra en pawnshop langs veien.

For ALL del ikke finn på å kjør innenlands fra SF til LA, det er INGEN svinger :O Ellers må du sjekke ut gold and silver pawn i Las vegas eller Pawn stars som programmet heter :)