Viaplay

Medlem
7. sep. 2011
Sted
Bergen
Er det noen her som har et tips til hvordan få tilgang til Viaplay sin app i det store utland?
Hadde lastet ned 8 filmer før jeg dro til Statene, men greide det kunststykket å oppdatere appen etter ankomst her og da forsvant alt sammen. Nå greier jeg ikke å laste ned filmene på nytt siden jeg befinner meg uten for rikets grenser...

Tips og hint mottas med takk, det er en laaaang flytur :cool:

Nå tror jeg ikke dette blir en enkel sak å løse dersom det er snakk om mobil eller nettfjøl, ikke at jeg har så mye kunnskap å bringe på bordet heller. Det første som slår meg er å leie VPN fra en av de mange sidene som tilbyr dette. Regner med det er noen her inne som har bedre innsikt enn meg :)

Dette snakket vi om her på jobb igår. Sitter i nordsjøen, så langt sør at IP-adressene bikker over mot utenlandske IP-adresser. En kollega sendte mail til Viaplay da hun ikke fikk det til og virke, og et par timer etterpå hadde Viaplay-kundeservice ordnet det slik at hun hadde tilgang. Hvordan det gikk til vet jeg ikke, men det ordnet seg :)

Dette er ikke vanskelig i det hele tatt! Du trenger en VPN tjeneste som gjør at Viaplay tror du er i Norge.

Selv bruker jeg www.overplay.net når jeg er i utlandet. Jeg har primært brukt det for å få sett fotball, men prinsippet blir det samme for alle tjenester som krever Norsk IP for å fungere pga IP sperre.

Uansett hvilke VPN tilbyder du velger, så er det lett å sette opp på både laptop, nettbrett og telefon. En bonus ved å ha VPN er at du da kan bruke usikrede trådløsnett uten å bekymre deg for at passord etc skal sniffes (noe som skjer mye oftere en man skulle tro på et usikret nett).

Takker for svar folkens. Skal prøve å sende en mail til Viaplay først og hvis ikke det går så blir det å leie en VPN slik at jeg får norsk IP-adresse.

Bruker også overplay.net sin "smart dns" og det funker utmerket, uansett om du skal se på bbc i norge ellernrk i england.

Det er også en funksjon at du kan stille inn hvilket land netflixen din skal stå på, uten å måtte bytte konto osv...

(Nei jeg jobber ikke for overplay, jeg syntes bare det er drit bra)

@Fatl Er dette noe som kan brukes på netflix på Apple tv evt netflix på Ipad? Har 'rundet' den norske netflixversjonen :D

Bruker også overplay.net sin "smart dns" og det funker utmerket, uansett om du skal se på bbc i norge ellernrk i england.

Det er også en funksjon at du kan stille inn hvilket land netflixen din skal stå på, uten å måtte bytte konto osv...

(Nei jeg jobber ikke for overplay, jeg syntes bare det er drit bra)

Redigert av en moderator:
Ja, på ipad kan du legge det til på nettverksinnstillinger, og hvis du endrer landet til netflixkontoen sin på overplay, gjør den det automatisk på appletven også :D

@Fatl Er dette noe som kan brukes på netflix på Apple tv evt netflix på Ipad? Har 'rundet' den norske netflixversjonen :D

Redigert av en moderator:
Gått glipp av noe?

Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe som jeg sannsynligvis ikke trenger :confused:

Jaja, teknologien går fortere fram enn jeg klarer å henge med...alder? :eek:

Jeg har personlig to trådløse rutere, en med fast DNS adresse som gjør at jeg får amerikansk versjon på netflix og en med flytende DNS som gjør at jeg får Norsk :)