Viktigheten av kvittering?

MrD

Medlem
26. des. 2010
Hvor viktig er kjøpskvittering (orginal) i en brukthandel?
Hvis inner, ytter boks, og alle papirer er på stell. Hvor mye teller at det ikke er kvittering?

2008 mod Railmaster 41 mm.

Ha en utmerket dag folkens!

Legger med noen bilder om det er noen som kan se om jeg blir lurt?
55a7e2f1-ea0e-06ab.jpg
55a7e2f1-ea22-30e0.jpg
55a7e2f1-ea3b-4b36.jpg

Kvittering har vel null å si så lenge garantikortet og evt. andre papirer er stemplet av AD.
Dette er jo kun viktig så lenge klokken er under garanti, dvs 5 år etter kjøpsloven.

Kanskje min. Får se hvordan budet blir vurdert :)

Takk for innspillene

Kvittering er også en viss indikasjon på at varen du handler ikke er tyvegods, men dette har bare noe å si om navn i kvitteringen stemmer overrens med navn på selger, pluss - om du først har stjålet en klokke er kanskje ikke det å forfalske en kvittering spesielt vanskelig heller.

Men det vil i det minste underbygge at man handler i god tro dersom det kommer ned til det.

Kvittering er også en viss indikasjon på at varen du handler ikke er tyvegods, men dette har bare noe å si om navn i kvitteringen stemmer overrens med navn på selger, pluss - om du først har stjålet en klokke er kanskje ikke det å forfalske en kvittering spesielt vanskelig heller.

Men det vil i det minste underbygge at man handler i god tro dersom det kommer ned til det.

Kvitteringer kan også stjeles. I hvert fall om man også har fått tak i alle andre papirer.

Her handler det om tillit. Har man de andre papirene, og de er utfylt og stemplet på korrekt vis, så har ikke kvitteringen noe som helst å si :)

Så sant så sant.
Ser dere noen uregelmessigheter på bildene? Jeg overfører pengene i morgen.

Så sant så sant.
Ser dere noen uregelmessigheter på bildene? Jeg overfører pengene i morgen.

Jeg er ingen ekspert, men kan ikke se noe galt. Har selger både bokser og papirer, så er det kun en liten mulighet for at den ikke er ekte. Stol på magefølelsen :) Buy the seller!

55a7e2f1-f673-3fd0.jpg

Da var den i hus :)

Veldig godt fornøyd. Orginal lenke er på vei. Noen som har forslag til mesh? Syns det var vanskelig siden 21 mm.