Vil en AD ødelegge fake?

Medlem
22. juni 2011
Sted
Tønsberg
Jeg vurderer å kjøpe en daytona av privatperson. Alt virker bra og redelig, klokken er fin. Men med tanke på hvor bra fake klokker har blitt vil jeg innom Bjerke å få bekreftet at dette er en ekte Rolex, ikke en bra fake altså.

Det jeg lurte på var da om Bjerke vil ødelegge/knuse klokken dersom det viser seg at den er fake? Har hørt noen sagt dette kan være tilfelle tidligere.

Ja, det er korrekt... Urmaker Bjerke har ei kvern på bakrommet der de kverner opp fake klokker som kommer inn... omtales ofte som fake-kverna.

Den gode gamle kverna ja :p

Bjerke kommer nok ikke til å ødelegge klokken din om du er innom for å få den verdifisert.

Ja, det er korrekt... Urmaker Bjerke har ei kvern på bakrommet der de kverner opp fake klokker som kommer inn... omtales ofte som fake-kverna.

Mmm....
Det siste jeg hørte var at de har fått en litt større kvern nå. En som også tar en liten snert av hånden på urets eier samtidig. Men det er mulig det bare er et rykte....
;)

Hehe, men det er enda godt. Kjedelig om jeg leverer tilbake en knust klokke til eieren uten å betale, ser for meg et bra basketak da gitt.

Denne du mener Moore?

Fake-defeater 2000
ViewImage.aspx

Hehe, men det er enda godt. Kjedelig om jeg leverer tilbake en knust klokke til eieren uten å betale, ser for meg et bra basketak da gitt.
Det er vel ikke selger som bør hisse seg opp dersom han har forsøkt å selge deg en replica. Da bør han i så fall tåle at Bjerke knuser skrapet hans IMO.

Denne du mener Moore?

Fake-defeater 2000
ViewImage.aspx

Sannelig tror jeg ikke det var noe sånt, ja....
Jeg ser du har en såkalt RED 2000-versjon der. Mulig det var en 2002 jeg skimtet. Den skulle visstnok ta alle Rolexmodeller, - da første generasjon Fake-defeater visstnok hadde litt problemer med enkelte Submariner-eiere.....;)

Det er korrekt, RED 2000-versjonen hadde en svakhet.. Bjerke hadde en del turister med rompetaske innom som også ikledde seg fake... og ved oppkverning hadde rompetasken en lei tendens til å kile seg fast i kverna, men dette problemet er løst ved den nye RED 2002-versjonen. Samt at de nå også har en Magic Bullet fra tv-shop i back-up, kverner opp alt på max 3 sekunder som de reklamerer for.

Jeg ser du har en såkalt RED 2000-versjon der. Mulig det var en 2002 jeg skimtet. Den skulle visstnok ta alle Rolexmodeller, - da første generasjon Fake-defeater visstnok hadde litt problemer med enkelte Submariner-eiere.....;)

Edit: lære seg å lese neste post før man svarer.

hmm, har alltid trodd at de hadde en slik en på bakrommet jeg? :p

[video=youtube;JWxcJDONE_U]http://www.youtube.com/watch?v=JWxcJDONE_U[/video]