Vil ha ny klokke. Anbefalinger trengs

Medlem
20. mai 2014
Hei. Trenger litt hjelp dere erfarne gutta her inne. Har tenkt på ny klokke en stund og trenger sårt noen anbefalinger for hva som er lurt å gå for. Siden jeg har lyst på en klokke som holder seg litt i verdi. Til daglig bruker jeg en Hamilton Khaki Automatic, men jeg føler noe mangler.

Jeg lyst til å skaffe et spesielt ur som jeg vil kunne ha lenge uten å få lengsel for å kjøpe et nytt et. Jeg har ikke all verden med penger så derfor setter jeg et budsjett på 12000,-. Alle forslag mottas med takk.

Kjøp en Sinn U1, ferdig snakka :D
En kamerat fikk nettopp en slik og jeg må si at kvaliteten er imponerende i forhold til pris. Hvis størrelsen fungerer og du er ute etter en tool watch med stor T tror jeg ikke det finnes noe som kan gi bedre valuta for pengene i alle fall.

Nyprisen overstiger budsjettet ditt men du får dem brukt innenfor

sinn_u1.jpg

Seamaster med bølgeskive og sverdvisere!

Kanskje litt over budsjett, men det kommer de fleste tipsene til å være ;)

Hva med en brukt seiko marinemaster sbdx001? Stemmer også for sinn U1 som er nevnt ovenfor.

Longines ble nevnt tidligere, men Legend Diver burde det vel fortsatt være mulig å få brukt innenfor budsjett, selv om det er lenge siden det har blitt lagt ut noe på KS. Angrer på at jeg solgte min...

Jeg lyst til å skaffe et spesielt ur som jeg vil kunne ha lenge uten å få lengsel for å kjøpe et nytt et.
En slik klokke tror jeg ikke finnes, uansett hva budsjettet ligger på:p

Er det noe spesielt du ser etter? Dykker? Dressklokke? Skal den ha komplikasjoner, eller så enkel som mulig?

Ta en titt på wornandwound.com, de tester mye som budsjettet ditt skulle dekke. Hvis det er et ur du har tenkt å beholde lenge ville jeg ikke tenkt så mye på verditap. Skal du ta hensyn til det må du mulig opp i høyere pris hvis du skal kjøpe nytt. Hvis verditap er viktig ville jeg gått for brukt.
Hjelper også hvis du kommer med noen eksempler på hva du liker eller har sett på.

1) Brukt Longines Legend Diver
2) Brukt Omega Seamaster
3) Spar penger og kjøp deg en Rolex oyster p. 34/36/39mm eller sport-Rolex.

Jeg ville ha gått for nr 3).

Conquest er ikke i samme liga som Heritage etter min mening, for mye dykker til hverdagsbruk, men jeg vet mange som er uenige og synes dykkere med farver er fint....