Veldig fin Bulova Accutron Railroad Approved 214 fra 1966 selges.
Denne har stemmegaffelurverk, og hummer i stedet for å tikke.
Sekundviseren glir derfor glatt.
Accutron gikk for å være verdens mest nøyaktige urverk da det ble lansert, og ble blandt annet brukt i instrumentpanelet på Apollorakettene til NASA.
Dette er også det første armbåndsuret som ble godkjent for bruk på den amerikanske jernbanen.
En siste fun fact er at Accutron-urverkene inneholder de tynneste kobbertrådene som noen sinne er produsert. Visstnok tynnere enn et menneskehår.
Klokken var på service hos Accutronspesialist i USA for litt under et år siden, og holder tiden godt til å være nesten 50 år gammel.
Det er ny reim i ekte skinn, som er i samme stil som den klokken ble levert med.
Klokken er ganske liten, bare 34mm og med lugs på 17mm.
Minutt- og timeviseren er blå i rett lys.
Noen små riper er det, men klokka er jo nesten 50 år gammel.
Det følger ikke med boks eller papirer.
Jeg prøver meg på 3000.- / bud.
Selges for å finansiere kjøp av ny klokke.
Lar Freddy fra Mad Men ta seg av resten av markedsføringen
Denne har stemmegaffelurverk, og hummer i stedet for å tikke.
Sekundviseren glir derfor glatt.
Accutron gikk for å være verdens mest nøyaktige urverk da det ble lansert, og ble blandt annet brukt i instrumentpanelet på Apollorakettene til NASA.
Dette er også det første armbåndsuret som ble godkjent for bruk på den amerikanske jernbanen.
En siste fun fact er at Accutron-urverkene inneholder de tynneste kobbertrådene som noen sinne er produsert. Visstnok tynnere enn et menneskehår.
Klokken var på service hos Accutronspesialist i USA for litt under et år siden, og holder tiden godt til å være nesten 50 år gammel.
Det er ny reim i ekte skinn, som er i samme stil som den klokken ble levert med.
Klokken er ganske liten, bare 34mm og med lugs på 17mm.
Minutt- og timeviseren er blå i rett lys.
Noen små riper er det, men klokka er jo nesten 50 år gammel.
Det følger ikke med boks eller papirer.
Jeg prøver meg på 3000.- / bud.
Selges for å finansiere kjøp av ny klokke.
Lar Freddy fra Mad Men ta seg av resten av markedsføringen
Redigert: