Hei, lufter for salg eller bytte en fint brukt og patinert vintage Certina DS-2 med rødvinfarget skive. Denne skiven er sjelden, og ytterst få klokker på denne tiden hadde en slik skive. Det mest vanlige var hvit eller sort skive, også på denne modellen. Klokken er fra 1968-75', da denne klokken ble produsert. Dette er den uten dato, som gir den ref. 5201 300. Størrelsen er på hele 38,5 mm, men jeg syns den bærer på størrelsen med en Sub. Uansett størrelsen er uvanlig stor for da den ble produsert, så den blir på ingen måte for liten å bruke den dag i dag. Klokken holder tiden godt, og på innsiden tikker det et 25-66 Certina in-house verk. Dette verket er regnet som noe av det beste Certina har laget hele sin tid som klokkeprodusent.
Mange mener også at Certinas verk på 60-70 tallet var bedre enn Omegas verk, men dette lar jeg være hver enkelts subjektive mening.
PRIS 1000
Over til noen bilder av skjønnheten:
[/URL][/IMG]
En liten ripe ved klokken 3, men ellers fint glass
[/URL][/IMG]
Kun noen få hairlines på kassen etter 40 års bruk
[/URL][/IMG]
Uoriginal lenke, men den er vesentlig mer solid enn den slarkete orginale
[/URL][/IMG]
Gulnet lume
Denne går for 100-400 dollar på Ebay avhengig av stand, hvor vidt det er redial eller original skive osv. Klokken min har den originale skiven, samt visere. Den kondisjonsmessige tilstanden mitt ur har og den sjeldne rødvinfargede skiven, gjør at jeg syns prisen er mer enn grei nok. Aktuelle bytter er Seiko-dykkere med automatikk verk, eller andre klokker med automatikk verk i nogenlunde samme prisklasse.
Klokken og jeg holder til i Oslo, så F2F i enten Oslo eller omegn er å foretrekke. Men jeg sender ved forhåndsbetaling.
Kontakt meg på PM eller tlf: 46 90 81 98
Andreas
Mange mener også at Certinas verk på 60-70 tallet var bedre enn Omegas verk, men dette lar jeg være hver enkelts subjektive mening.
PRIS 1000
Over til noen bilder av skjønnheten:
En liten ripe ved klokken 3, men ellers fint glass
Kun noen få hairlines på kassen etter 40 års bruk
Uoriginal lenke, men den er vesentlig mer solid enn den slarkete orginale
Gulnet lume
Denne går for 100-400 dollar på Ebay avhengig av stand, hvor vidt det er redial eller original skive osv. Klokken min har den originale skiven, samt visere. Den kondisjonsmessige tilstanden mitt ur har og den sjeldne rødvinfargede skiven, gjør at jeg syns prisen er mer enn grei nok. Aktuelle bytter er Seiko-dykkere med automatikk verk, eller andre klokker med automatikk verk i nogenlunde samme prisklasse.
Klokken og jeg holder til i Oslo, så F2F i enten Oslo eller omegn er å foretrekke. Men jeg sender ved forhåndsbetaling.
Kontakt meg på PM eller tlf: 46 90 81 98
Andreas
Redigert: