Hei. Jeg var hjemme en tur hos min far og fant en gammel Certina DS. Jeg fikk vite at han hadde kjøpt den etter konfirmasjonen i 1965. Han sa at jeg kunne få den hvis jeg ville, da den bare lå og samlet støv.
Jeg har 0- peiling på vintage (regner med at denne er kvalifisert til og kalles det) og derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å finne ut noe her inne.
Har søkt litt på nett, uten å bli noe særlig klokere.
Bak har jeg funnet et serienr, 5073775
Klokken har en Fixo-Flex lenke, er usikker på om denne er original, men min far kunne ikke huske å ha skiftet lenke/ reim på den.
Jeg lurer på hva jeg bør gjøre/ ikke gjøre med denne.
Jeg tenkte å polere kassen litt, glasset og kanskje skifte til en skinnreim. Er dette innenfor, eller bør den forbli som den er med riper, merker etc?
Er det noen her som sitter på artig info om klokken, verket, produksjonsår og lenken?
Tusen takk.
Jeg har 0- peiling på vintage (regner med at denne er kvalifisert til og kalles det) og derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å finne ut noe her inne.
Har søkt litt på nett, uten å bli noe særlig klokere.
Bak har jeg funnet et serienr, 5073775
Klokken har en Fixo-Flex lenke, er usikker på om denne er original, men min far kunne ikke huske å ha skiftet lenke/ reim på den.
Jeg lurer på hva jeg bør gjøre/ ikke gjøre med denne.
Jeg tenkte å polere kassen litt, glasset og kanskje skifte til en skinnreim. Er dette innenfor, eller bør den forbli som den er med riper, merker etc?
Er det noen her som sitter på artig info om klokken, verket, produksjonsår og lenken?
Tusen takk.