Vintage dressur med litt størrelse

Medlem
25. okt. 2014
Sted
Bergen
Hei!

Er på jakt etter et vintage dressur. Har lenge siklet etter Omega Constellation pie pan og noen fine seamastere. Problemet er at jeg har relativt store håndledd. 34-35mm ur vil rett og slett bare se teit ut på meg.

Lurer derfor på om noen har noen tips til ur som er rundt 38mm. Stikkord er simpel, tidløst og classy.

Om du vil ha Omega så finnes det 38mm vintage fra de. F.eks Omega Big Jumbo

(Tilfeldig bilde fra internett)

attachment.php

Longines (flagship heritage) og Hamilton (intra-matic) lager klokker som er nye, men som ser ut som de er fra 50/60 tallet på 38mm.

357070d1325851019-meine-erste-longines-longines-conquest-heritage-l1-611-4-75-2-cn_flag12.jpg

IMG_2945.jpg

• Liker
Reaksjoner: Anders
Slår et slag for Seamaster. Mye forskjellig, men tidløst til tusen(50 og 60-tallet). Finnes også i 38 mm, som denne:
49f109c5065009ae5245943da75e7fce_zpsxzwntxmv.jpg

Se her ja! Ville jeg hatt et nytt hadde jeg nok gått for en Nomos :) Omegaene var fine! Skal holde utkikk etter disse framover.

Takker for svar! :)

Det er mange som vil ha det som deg, vintage men stort nok :) Det resulterer i høye priser og langt mellom de gode kjøpene. Spesielt i high end markedet. I tillegg er det dessverre endel aftermarket kasser, spesielt i roségull :confused:

Selv sikler jeg på en (vel, flere) oversized Vacheron Constantin, 38mm. Det er hakket kulere enn en splitter ny, og vel noe triveligere priset. Vakkert, vakkert, vakkert.

tumblr_nmkwdwcDxV1tb63guo1_500.jpg

30814_776_vc45701_zpsb8a78c0c.jpg

PICT0021.jpg

Denne siste skiven får jeg rett og slett litt hjertebank av ...

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Før var det komplikasjonene som drev opp prisen på Vintage ur, nå er det størrelsen ;)

Haha, godt poeng. Utfordringen med horologi er jo tradisjonelt det å presse presise urverk og avanserte komplikasjoner ned i en tynn og liten kasse. Nå får man pepper om ikke verket fyller hele hockeypucken :D