Vintage Enicar helgull dato, ukjent urverk

Medlem
14. nov. 2009
Fikk for en tid tilbake overrakt min bestefars gamle gullklokke. Etter å ha snust litt på dette merket, har jeg funnet at de brukte både AS og egenlagde urverk, og jeg skulle gjerne tatt noen bilder av mitt. Stickyballen vil dessverre ikke hole hardt nok, og foreløpig er jeg red for å lage stygge merker i baklokket. Får evt. se senere. Noen bilder:

Ikke helt god bildekvalitet, men dårlig med makroobjektiv på mobilen. :p Regner med kronen ikke er original. Noen bruksspor, men de synes langt bedre på bilder enn i virkeligheten. Med tanke på at klokken sannsynligvis er over femti år, er det slett ikke ille.

Hjelp til eksakt tidfesting o meninger om urverk er velkomne.

Lenken synes jeg dessverre blir litt feminin med sin sateng-finish, så jeg har planer om å skaffe en brun og en sort skinnrem til den. Har også litt lyst på alligtor. Men synes den sorte remen MINUTE_REPEATER postet i remtpstråden rett under min var skikkelig snasen! Hvor kan jeg få tak i en sånn i Bergen eller på nett rimeligst?

red: Closeup av lenken:
red2: Da jeg redigerte posten, ble bildene større og "klikk for å se bildet i full størrelse forsvant. Buggete foumshait. Måtte bytte ut alle linkene manuelt, da..

Redigert:
Lekker klokke! Jeg kjøpte øgleremmen på Protid Sandvika. Send meg gjerne en PM hvis du ikke får tak i en så kan jeg handle inn en for deg og sende den. Den kostet 499,-

Takk, skal søke litt rundt, men ser ikke bort ifra at jeg gjør det. Har så langt latt vær å bruke klokken ved den ene dressanledningen det passet (les: ikke fyllefest) pga. lenkn, og synes det er synd at en slik klokke ikke skal få litt wristlove.

Jepp, lenken er 14k, mens kassen er 18k, så den oser kanskje i og for seg kapital (eller feilprioriteringer) med dagens gullpriser. Ser ikke bort ifra at den vil bli tatt i bruk før eller sden, men for en ung mann på 25, synes jeg den er feminin - det sier også tilbakemeldingene fra folk som ha sett den. Den er også akkuat litt for stor.

Den har så lite klaring mellom lenke og lugs at jeg skal ta den med til urmaker for å skifte til reim så jeg ikke rip den opp, og da skal jeg få ham til å korte den ned et hakk, så den er i brukbar lengde i hvert fall.

Klokken har ihvertfall klart å minke trangen min til å kjøpe en gull/stål Omea Constellation Pie Pan, og det sier jo litt. Hyggelig med noe etter farfar også.

Mer moden enn meg ihvertfall, hvis du drar i land den der lenken uten skjeve blikk. (there is a pun inside). Har du sett hva andre på min alder går med på armen til dress - vis de i et hele tatt har klokke? :p

Nå hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig om det hvis jeg virkelig likte lenken selv, men det gjør jeg altså ikke. Skjønt, har blitt mer vandt til å se på den nå...