Vintage frister...

Medlem
10. april 2008
elsker den fadede farven på bezelen, passer også godt med jubillee lenke også

Hva var spørsmålet sa du?
Om du skulle selge den erstattelige run-of-the-mill rolexen til fordel for denne unike vintagen med nydelig patina?

Den var fin, men lenka var ikke orginal eller hva mener han med "senere" lenke? At lenka er nyere enn klokken? Om du har penger så er det bare å kjøre på, men mye annet jeg hadde kjøpt før denne.

Om du har penger så er det bare å kjøre på, men mye annet jeg hadde kjøpt før denne.

Som f.eks. en Rolex Day Date på president?:D

Han mener at lenken er nyere enn klokken. Vintage GMT med bleket Pepsi og patina på skiven er bare griselekkert - men det spørs om jeg ikke skal bygge opp sparekontoen litt mer før et nytt innhugg..

Den var fin, men lenka var ikke orginal eller hva mener han med "senere" lenke? At lenka er nyere enn klokken? Om du har penger så er det bare å kjøre på, men mye annet jeg hadde kjøpt før denne.

Lenka hører egentlig til en Datejust. Forskjellen er at end-linken er 555, ikke 550 og at lenken har et siste ledd som kun tar de litt tynnere barettene som DJ bruker. Dvs at man ikke får en optimal fit (les skrangling etc.) samt at barettene er mer utsatt for å bli bøyd over tid.
Er vel ikke sikkert det er så mange som vil henge seg opp i dette, men lenken er i alle fall ikke den som klokken engang forlot fabrikken med.

http://rolex.watchprosite.com/show-nblog.post/ti-412876/

Flott GMT, men lenken var ikke bra, samt at viserne er av nyere dato. Prisen er vel ok men kanskje det går å prute litt :)

JEg synes den var pen jeg.
Vintage Rolex er jo helt konge. Dersom du er på utkikk etter noe som i tillegg kan benyttes hver dag er jo trans-modellene med matt skive knall. Min 16800 brukes til hverdags, og gir samme deilige vintage følelse.

Samtidig ser jeg at plexi er sexy. Jeg har selv en på vei inn nå, hva det er kommer det egen tråd om når den er ankommet om noen uker.

en liten GMT 1675 tease..

Min 1675 gilt dial
01282120.png

Ikke dum :D

Du kan liksom dette med å friste meg til klokkekjøp - Rootbeeren er vel den 4. klokka som kommer fra deg..:cool:

Gilt 1675 er bare nydelig - ser ut som et fint eksemplar også?
Snart på tide at vi får se en egen tråd om samtlige Rolex du har? (sikle sikle).