Vintage Glycine etter min morfar.

N

Ndure

Guest
Har funnet en Glycine quartz dressur etter min morfar. Morfaren min var flymekaniker så klokken er godt slitt. Selv har jeg aldri hørt om Glycine ved unntak av Bullit sin beater. Hvordan er Glycine som merke? Hvor kan man plassere de på listen? Kan de sammenlignes med Tag Heuer, Omega eller Longines? Dessverre er alle besteforeldrene min vekke for lengst så det nytter ikke å spørre de om info om klokken. Så årstallet forblir uvisst foreløbig.
På baksiden står nummeret 2235.

Skal poste et bilde i morgen. For da er det dagslys. ;)

Da var det dagslys. Så her kommer noen bilder.

CIMG0900.jpg

CIMG0901.jpg

CIMG0904.jpg

CIMG0905.jpg

Som dere sikkert ser, så er klokken godt brukt.

Hei Ndure!
For det første vil jeg få lov til å uttrykke min glede over dine bidrag på "sonen". Din inntreden her har bragt med seg mange gode diskusjoner og betraktninger.

Når det gjelder å plassere Glycine i forhold til andre kjente merker, synes jeg det er vanskelig.
Men i seg selv er merket gammelt og av meget god kvalitet. Med mange ikoniske pilotur og dykkere i porteføljen.

Ta vare på bestefarsuret, selv om det er en quarts.

Keep'em coming, Ndure!

Takk, Frodo. Det er veldig hyggelig å høre at noen setter pris på mine innlegg. :D

Se følgelig skal jeg ta godt vare på uret. Som du sikkert vet, er jeg utrolig glad i vintage. Det er noe spesielt å ha vintage på håndleddet. Det er nødt å være den uviss te historien som ligger bak.
Sitter med tanken å få det overhalt. Betale hva det koste må. Historie og kjærlighet kan ikke måles i penger.

Er det noen som tørr å tippe på en pris når det gjelder overhaling? Er det ikke sånn at quartz er et mindre avansert verk? Da koster det kanskje mindre å få gang på den igjen. Når det gjelder utseende tror jeg det holder med å skifte glass og krone. Synes det er litt tøfft at klokken er slitt. Morfaren min var tross alt flymekaniker for forsvaret. :D