Vintage gull Zenith

Medlem
20. juni 2015
Sted
Leirsund
Ok folkens

Her er et arvestykke fra min mormor til min mor. Aldri sett noe lignende. En automatic (sier muttern... Jeg tenker manuellt opptrekk) Zenith i den størrelsen. Den er i gull. Uvisst hvor mange karat. Noen som har info om model, verdi, år etc. (Jeg er helt lost) Har sagt til muttern at den må åpnes for å se på verket. Ikke komt så langt enda.

Redigert:
Har en Eterna som ser ganske lik ut, samme størrelse? (hva er diameteren på denne?) og den er automat, men tror det er sjelden med automat på disse dameklokkene. Vil tippe slutten av 60-tallet eller pluss/minus ti år.

Usikker på diameteren, men kan tenke meg 15-16 mm kanskje? 60-tallet kan nok stemme bra. Fant ut at 750 på låsen betyr 18k gull.

Flott klokke, klokkene er jo blitt betydelig større også for damer de siste årene, men jeg syns fortsatt denne størrelsen passer utmerket for en feminin kvinne som skal pynte seg litt ekstra.

Og denne er jo det ultimate av luksus og god smak da med helgull lenke i 18k gull og enkelt klassisk design, jeg tipper disse klokkene før eller senere vil oppnå popularitet, nå er de priset på gullverdien og det er etter mitt syn altfor lavt.

Kjøpte denne;

gIKCLZE.jpg

Til madammen for noen år siden og det var stor suksess, den har manuelt verk og har vært mye brukt. Mainspring fjæra gikk for et par år siden og klokka ble reparert og overhalt her i UK for den nette sum av ca 1300 kroner...

Redigert: