Solgt Vintage Omega Seamaster 1955 Gold-filled

Medlem
11. mai 2012
Sted
Drammen
UR
Dette er en sjelden meget god stand Omega Seamaster Automatic med original boks og garantipapirer.

Nypris i dag
Uret er ikke sammenliknbart med noen ur i Omegas aktuelle kolleksjon. Uret er i meget god stand for alder.

SPESIFIKASJONER
  • Urverket: ref. 14878411 som plassere klokken til 1955. Automatic caliber 500 - 17 steners, ren og går nøyaktig.
  • Kasse: Utmerket 14kt gold-filled kasse 35mm (uten krone) x 43 mm lengde.
  • Ref. nr. 6250. Kasse er meget pen utifra alder.
  • Urskive: Nydelig original satin crosshair urskive med pene originale gullindekser og dauphin visere. Gull Omega logo + merke. Signert Omega 4 ganger - urskive, urverket, kasse, krone.
  • Ny svart Debeer skinnrem og ny aftermarket crystal.

ALDER OG HISTORIKK
Uret er opprinnelig fra 1955. Ettersett av urmaker før jeg kjøpte det. Går godt.

TEKNISK TILSTAND

Klokken er lett og trekke, starter kjapt og går jevnt. Avvik har jeg ikke gjort noen målinger på.

KOSMETISK TILSTAND
Uret er svært pent brukt og bærer preg av det. Noen hairlines, men klokken fremstår svært pen alderen tatt i betraktning. Uret må allikevel betraktes som brukt.

BÆREREDSKAPER OG ANNET
  • Original krone
  • Uoriginal svart skinnreim
  • Uoriginal beltespenne
BOKS OG PAPIRER
Original boks og garantipapirer følger med. Dette er første gang jeg har sett et ur fra denne tidsepoken hvor dette følger med.

OMEGA FREMHEVER
  • Fra Omegas vintage sider:
  • US CollectionSeamaster Gents' leather strap.
  • ReferenceGX 6250. International collection.
  • MovementType: Automatic (mechanical)
  • Caliber number: 500 Created in 195517 jewels.
  • Central sweep second hand
  • CaseGold-filled Case
  • Screw-in Dial.
  • Not available Crystal. Armoured hesalite.
  • Bracelet Leather
  • Water resistance30 meters.
(Opplysninger fra forrige selger)

OPPGJØR
Prisen for denne godbiten er 7,900 kr eller bud! Sender landet over med valgfri forsendelsesmetode (Norgespakke eller Ekspress over natten). Sendes for kjøpers risiko. Frakt betales av kjøper. Forhåndsbetaling ved forsendelse. Alternativt F2F.

REFERANSER

Jeg har flere gode referanser, søk på KMK9000 i Good-guys tråden.

MINE BILDER

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sjø, halkla og Filla