Vintage Omega Seamaster

Medlem
11. aug. 2015
Innlegg
20
Sted
Norge
Har blitt tilbudt å kjøpe blant annet denne fra en gammel mann som har samlet i mange år.
Skal være en omega Seamaster, noe mere vet jeg ikke, jeg har ikke fått sett på klokken annet en på disse bildene.
Veldig takknemlig for all informasjon om klokken.
042_zpszun2nndw.jpg
 
Dette er en Seamaster chronograph fra 1959. Ref nr 2318 med calibre 321. Gull i markører og visere. Nydelig ur!
Urverket er altså det samme som de første Speedmasterne.
 
Redigert:
Dette er en Seamaster chronograph fra 1959. Ref nr 2318 med calibre 321. Gull i markører og visere. Nydelig ur!
Urverket er altså det samme som de første Speedmasterne.

Dette er ikke en 2318 (som hadde cal. 30T2 under panseret, altså ikke krono), hvis det står det på innsiden av lokket er det noe veldig feil. Dette er en 14364 eller 105.005. Den er for tidlig til å være en 145.005 gitt viserne. Det er de foreløpige referansene jeg har funnet på Seamaster 321-kronoene i stål. Hvis noen vet om andre, hører jeg gjerne i fra dere! Jeg har tidligere nevnt 2907, men det er altså gull-på-stål; er det denne referansen er det en franken (da denne så langt jeg kan se er i stål).

Men som sagt i en tidligere tråd: Vi trenger et bilde av baklokk (innsiden og utsiden) samt et bilde av serienummer på verket. Hvis det er en 14364 er 1959 produksjonsåret, i så fall er serienummeret 17 millioner et-eller-annet. Er det noe annet en det, vær skeptisk.

Mulig OP gikk glipp av denne informasjonen. Jeg jobber nå med en artikkel om cal. 321, historien og klokkene som brukte dette verket, inkl. Seamasterne og Speedyene. Når denne kommer, håper jeg OP får den historikken og informasjonen han trenger. :)

Kan igjen minne OP på å få sjekket referanse og serienummer, da flere 321 Seamastere har dukket opp bl.a. med feil baklokk, man har bl.a. sett 105.005-lokk på ref. 14364. Stemmer alt, er jeg enig med @Minuteman: Løp og kjøp! :) Attraktiv, flott klokke som har samlerverdi.