Vintage Seamaster

Hansaeng

Støttemedlem
Medlem
26. des. 2011
Sted
Hamar
Hei kjære vintage kjennere!

Var innom en brukthandel i Biel i dag og kom over følgende klokke.

Denne har et cal 564 verk og alt skal være originalt. Brukthandleren benyttet en tidligere urmaker på Omega fabrikken her i byen for verifikasjon og kvalitetskontroll.

Så er spørsmålet. Hva er dette verdt? Prisen han forlanger er rundt 6000kr.

Takk for hjelpen :)

Jeg hadde en Constellation en gang med 564 verk, ikke så ofte dette er montert i Seamaster så tipper den er ganske sjelden. Om klokka er original og ellers i god stand er vel ikke 6000 så ille, men for den prisen burde den vært solgt med service inkludert? Jeg tipper en 564 Seamaster bør koste ca det dobbelte av en vanlig Seamaster.

Nydelig klokke og et fantastisk chronometer verk!

Redigert:
Enig. Hvis den har fått en service en gang den siste måneden eller to er 6000 en grei pris. Hvis ikke, er det å trekke fra en 1500-2000 kroner.

Kul klokke! Det er viktig at du også nevner hvilken brukthandel dette er for andre som av og til er i Biel. ;)

Ble litt nysgjerrig her: Hva er referansenummeret? Har aldri sett en Seamaster av denne typen.

Takk for råd :)

Skal gå innom igjen i morgen og sjekke navn på butikken, referansenummer og servicehistorikk.

Det var noe sjarmerende med den....

Jeg vil bare se at fra denne uklart bilde, skiven ser ut som kanskje en redial. Hvis det er mulig a ta en close-up, sa kan vi hjelpe med bekrefte.

Lykke till!

Og da har jeg trykket pa bilde for a fa en storre, :rolleyes: og er na 80% sikkert at denne er en redial. MEN, ta en fresh close up av skiven og sa ser vi

Hva skal jeg se etter for å spotte om det er en redial? Skal reise hjem i morgen, så om det skal bli en handel så blir det skje da :)

Har er en info og bilde som referanse:
Ref 168.022, CAL 564, From 1965 | Omega Watch Forums

1. Skrift ma vaere perfekt. Det betyr at ingen 'shakey' linje, ingen 'ink bleeding' f.eks. hvis du skriver med fountain-pen pa papir med darlig qualitet. I din bilde, ser ut som en 10-aring hadde skrevet tekst pa skiven og det ser ut veldig tykk og mork.

2. MOY test som gjelder for Constellation, tror gjelder ogsa for denne modelen. Men, den Seamaster passer ikke testen.

3. T-Swiss Made-T betyr at lume ma vaere pa begge visere og bak indekser. Lume farge ma vaere litt slit og ofte av samme farge pa visere og indekser. Lume ma vaere helt runde i form. Hvis det er gron farget sa sannsynglivis er det relumed, men det betyr ikke altid det, og heller ikke at skiven er en redial.

Hvis du kan ta med bilder i lenken pa mobil og se denne ved siden av klokken sa bli de enklere... Men kanskje butikksjef bli litt :mad:

Redigert:
Ser dårlig ut for kjøp. På butikken i dag stod det en lapp på døra på fransk, og oversatt med google translate stod det følgende: I dag eksepsjonelt stengt!

Jaja :rolleyes: Skal tilbake i januar så vi får se da...

Butikken heter forresten: CLM - Charles-Luis Muri. Den ligger på Rue Basse 38 i Biel.

Trivelig eldre kar som hadde en del både nye og gamle klokker. Likte i tillegg til Omegaen en gammel Breitling Chronomat 808 i gull.