Vintage Seiko fra eBay

Medlem
12. nov. 2012
Sted
Drotningsvik, Bergen
Har en venn som skal kjøpe klokke til jul til kjæresten og hun sendte meg en link til en klokke som kunne virke interessant.
Dette er en Seiko Crown fra 1964.

Vintage Seiko Crown watch 21 jewels J15003E Org.Japan | eBay

Det jeg stusser på er når jeg så bilde hvor lokket på kassen ligger åpnet, og serie nummeret er synlig.
Etter det jeg har lest, kan det stemme at det stammer fra 1964 (selv om det er "umulig" å si da Seiko ikke spesifiserer tiår), og at det står Seikosha på urverket får det også til å stemme med årstall. Men det ser ut som det er et "?" i midten av serie nummeret?
Dette fikk meg til å rynke litt på nesen, eller er det bare jeg som ser feil?

Noen med gode øyne og gode råd? :)

-Regje

Hvis det er på innsiden av lokket, står det ikke "4117722" der?
Med et litt uklart bilde kan et syvtall med serif fort se ut som et spørsmålstegn :)

Redigert:
Hvis det er på innsiden av lokket, står det ikke "4117722" der?
Med et litt uklart bilde kan et syvtall med serif fort se ut som et spørsmålstegn :)

Har hørt at de fleste Seiko klokker har kun 6 tall i serie nummeret, men og at de eldre klokkene kan ha 7, så det stemmer nok det du sier :)

Eller er det andre tegn til skepsis noen ser som ikke jeg ser? :)
Er dette et trygt kjøp? :)

Ser jo ut som en etablert kjøper og til $245 er det ikke mye utryggt, tenker no jeg.
Men skal dette være til en dam ville jeg kanskje vært litt skeptisk til hvor "hygienisk" det grønne gæddet var.
Kan hende alt ärg er skjult bak baklokket eller enkelt kan viskes bort.

Står den er serviced men ikke når, er den det og humper og går et par år så er det mye klokke for pengene.
36mm er jo ikke så altfor puslete heller.

Ser jo ut som en etablert kjøper og til $245 er det ikke mye utryggt, tenker no jeg.
Men skal dette være til en dam ville jeg kanskje vært litt skeptisk til hvor "hygienisk" det grønne gæddet var.
Kan hende alt ärg er skjult bak baklokket eller enkelt kan viskes bort.

Står den er serviced men ikke når, er den det og humper og går et par år så er det mye klokke for pengene.
36mm er jo ikke så altfor puslete heller.

Klokken er en julegave til jentens kjæreste, og litt "patina" var visst bare et pluss :)
Vi bruker nå PayPal, så i tilfelle den ikke samsvarer med annonsen, har vi en liten sikkerhet :)

Klokken er en julegave til jentens kjæreste, og litt "patina" var visst bare et pluss :)
Vi bruker nå PayPal, så i tilfelle den ikke samsvarer med annonsen, har vi en liten sikkerhet :)

Jeg hadde heller lagt inn et bud på en av disse
Vintage 1964 SEIKO mechanical watch [Crown] Rare dial 21J | eBay
Vintage 1958 SEIKO Mechanical watch [Seiko Marvel] 14KGF/SS Rare logo | eBay
http://www.ebay.com/itm/Vintage-1973-SEIKO-mechanical-watch-5740-8000-36000bph-/121029916412?pt=Wristwatches&hash=item1c2df1f6fc
Denne selgeren er OK og frakt til norge fra japan går på noen få dager :)

Redigert:

Endrer denne posten, da jeg så at prisen på den ene steg raskt til 400$ :p
Er ikke sikker på hva Seiko klokker fra '60 tallet er verdt, men ..
Noen som har en formening om den første fra 1964? :)

Redigert: