Vintage Tudor på Finn

Medlem
15. des. 2012
Er det noen som har kunnskap om Tudor klokken denne annonsen:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49077677&searchclickthrough=true&searchQuery=tudor

Jeg prøvde å Google litt, men det var fint lite jeg fant. De fleste lignende klokker hadde Mercedes-visere. I følge selger er det en:
Prince Oysterdate Rotor self-winding med 25 jewels Eta cal. 2784 automatic

Jeg vet ikke om den er ekte, hvor gammel klokka er, eller om prisen er ok. Litt hjelp hadde vært fint. Uret måler visst 35 mm.

Redigert:
Jeg skal være forsiktig med å uttale meg, da det finnes utallige varianter av skiver ect. Imidlertid ville jeg ha hørt med selger om det finnes noe historikk på uret, og ikke minst skiven. Uret ser veldig pent ut.

Du har med en "california dial" å gjøre, og disse er ofte redials - altså skiver som er laget "på nytt" oppå den gamle. Om det er tilfelle akkurat her kan jeg ikke ta stilling til. Det var vel et par tiår tidligere at i hvert fall Rolex brukte disse mener jeg å huske. Tudor med shield emblem er fra ca 1969 og nyere. Slik jeg husker det.

Søkeord som tudor og california dial, og google er din venn. Samt å høre med selger da selvfølgelig.

Hei!

Det er nok litt usikkert om den skivetypen noen sinne har eksistert i original tilstand.
Prisen på uret er også for høy. Du får de til 3-4000 på bukta.
Jeg ville uansett ikke vært redd for å kjøpe den. Bare vær klar over hva du får.
Verket er dønnsolid.
Min 9401 har 2776, som er veldig likt, går, etter en liten service, bare rett over cosc verdier.
Det sier sitt.

Lykke til!

Tusen takk for svar.
Veldig informativt. Det var ikke så mye jeg kom fram til på egenhånd, så dette hjelper.
Selger gav meg et tilbud på 5500 kr, men det kan vel hende jeg står over, selv om jeg er svak for både Tudor og California-dial. Tror ikke det finnes noen papirer på klokka, selger sa bare at den kom fra en seriøs samler i Moss. Det kan vel hende det er sant, men det er jo ikke akkurat den garantien jeg var ute etter.

Hei igjen gutter,

Prisen er nede i 3500 kr. Bra tilbud? Jeg er vel litt fristet selv om det sikkert er en franken-klokke. Den ser jo bra ut, og hvis urverket fungerer, er det vel ikke så verst. Det er vel ikke helt umulig å selge videre, hvis den ikke skulle falle helt i smak.
Må likevel innrømme at jeg er litt usikker på størrelsen. Har jo ikke svære håndledd (17 cm), men 35 mm virker litt smått. Bruker jo vanligvis klokker i størrelse 40-42. Blir jeg vant til det?

Hei igjen gutter,

Prisen er nede i 3500 kr. Bra tilbud? Jeg er vel litt fristet selv om det sikkert er en franken-klokke. Den ser jo bra ut, og hvis urverket fungerer, er det vel ikke så verst. Det er vel ikke helt umulig å selge videre, hvis den ikke skulle falle helt i smak.
Må likevel innrømme at jeg er litt usikker på størrelsen. Har jo ikke svære håndledd (17 cm), men 35 mm virker litt smått. Bruker jo vanligvis klokker i størrelse 40-42. Blir jeg vant til det?

Kan nesten mistenke at selger vært innom tråden her, 35mm er i minste laget for hva jeg syns er greit.
Men hiver du den på en bund-strap så bygger den noe mer og kan sikkert funke fint
$T2eC16dHJG!FFm1ltomkBRn3NF224g~~60_35.JPG

Jeg syns @Frodo summerte det fint, og til den prisen så er det helt innafor det - hvis man tar den for hva det er (også vid et eventuellt videresalg) så er det en morsom sak det. Se om du kan få fatt på en vintage-klokke i nærområdet rundt 34-36mm for å teste det ut først kanskje?

Redigert av en moderator: