Ønskes kjøpt Vintage Vacheron Constantin - 35mm el. mindre

Medlem
6. aug. 2011
Sted
Frogner, Oslo
Heisann,

Min kone og jeg har 10-årsjubileum til neste år, og i den forbindelse er naturligvis en gave på sin plass. Til min store glede har fruen selv begynt å snakke om klokker, inspirert av min interesse. Hun er derimot lite lysten på tradisjonelle dameklokker (for mye "bling"...). Kona vil helst ha stål, men jeg synes en gullklokke hadde gjort seg. Er selv veldig glad i sekundvisere, enten sentralt eller small seconds... Størrelse fra 35 mm og nedover er aktuelt. Patina er bare et pluss. Ser for meg et budsjett mellom 20-30k.

Etter litt felles googling har vi peilet oss inn mot en mindre vintage herreklokke, primært Vacheron Constantin. Jeg har kikket litt på chrono24 for å sjekke prisnivå, og det ser ut som at de mest aktuelle kandidatene er fra ca. 1960s

Noen illustrasjoner under. Spørsmålet er altså, hvordan er dette å få tak i, hvilke fallgruver bør vi se opp for (unngå refurbished, fakes, osv) og er det noen i Norge som kan tenkes å kunne skaffe noe slikt med høy "goodguy"-faktor? Tusen takk!

2431113.jpg
2273405.jpg
2422306.jpg