Vis meg din GMT, og jeg skal fortelle deg...

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
...hvilken jeg vil ha:confused::confused:

Nå har det silk at Mogens virkelig trenger en GMT. Hver gang jeg skal på reise leter jeg desperat i winderne og safen etter en GMT jeg kan putte på armen. Og hver gang blir jeg like skuffet - det er jo ingen der.

Så en GMT må på plass, her er ingen tid å miste. MEN HVILKEN?

Har tenkt på PAM 320 og 321 (når den kommer). Vil gjerne ha en Luminor igjen, og de er lekre begge to. Men jeg skulle ønske meg en "et-halvt-hakk" mer dressy.
Klokken må funke til dress og fritid (Ja da, jeg også bruker PAM til dress).

Så begynte jeg å tenke litt på 116710. Den er egentlig perfekt, men det er litt "off" med de polerte midtleddene...

IWC (som jeg så godt kan like er ikke så glade i å lage GMTer), JLC har noen fine og Compressor Geographic er lekker, men den er så pen på rem og jeg vil jo gjerne ha en på lenke...

Så da sitter jeg her, skal snart på tur og vet at atter en gang kommer dagen hvor jeg må ta en "vanlig" klokke, sitter forvirret på flyet og igjen skal vekke venner, kolleger og familie midt på natten fordi jeg ikke vet hva klokken er hjemme.

Kan noen gi meg litt inspirasjon eller gode tips?

...:) endelig har du kommer til fornuft...hvis du skal ha med lenke tror jeg faktisk rolex'en..hmm

Mitt råd var forsåvidt 116710 :p

Jeg mener at den gjør seg veldig godt med de polerte midtleddene :)

Da vil jeg legge inn et godt ord for en klokke som jeg har et godt øye til - en av Rolexs peneste spør du meg
Denne går til ALT.

(gmt....den har i alle fall 24h-viser som kan stilles til den tidssonen du er i)

rolex-explorer-ii-watch.jpg

Morsom tråd.
Da jeg tilfeldigvis har følge med klokke i denne kategorien i dag, så henger jeg på et lite bilde her også.

Audemars Piguet Royal Oak, Dual Time.

APdt3.jpg

Ohhh....Moore, den er lekker...med den på armen blir selv turen til Shanghai på "cattleseat" en lykkerus...

Hva med denne ?

b2cb6726.jpg

...jeg synes faktisk denne er temmelig kul, og kvaliteten skal visstnok være bra. Den er kasnkje ikke så veldig "nøytral" men...

Det må jo bare bli en 116710. Om polerte midtledd ikke er i din gate kan du jo ta en titt på vintageure.dk. Vurderer å gjøre det samme selv. Må bare være sikker på at det kan reverseres først.

sitat: "Bemærk denne her har fået matpudset midterleddet i lænken, som på de gamle, det ser bare fedt ud, iøvrigt pudset hos Klarlund."

og et lånt bilde:
21144-4.jpg

Her var det mange gode tips, takk!

Takk skarru faen meg ha, Moore!;) Den er grisenice, men i utgangspunktet litt dyrere enn jeg hadde planlagt. Kanskje jeg skal droppe turen og bruke alt på klokke:) (høna eller egget?)

PAM 233 er ikke dumt, og den viser faktisk forskjellen på PM/AM hvilket 320 og 321 mangler. Men det er en PAM og det var jo ikke planen nå...

Explorer II er ikke helt hva jeg hadde sett for meg, men en "gammel" Pepsi kunne kanskje vært noe?

Blir det en 116710, allikevel eller? Jeg rives og slites.

Flere gode tips?

Det må jo bare bli en 116710. Om polerte midtledd ikke er i din gate kan du jo ta en titt på vintageure.dk. Vurderer å gjøre det samme selv. Må bare være sikker på at det kan reverseres først.

sitat: "Bemærk denne her har fået matpudset midterleddet i lænken, som på de gamle, det ser bare fedt ud, iøvrigt pudset hos Klarlund."

og et lånt bilde:
21144-4.jpg

Denne var jo egentlig ganske nice. Hva mener opinionen om denne?