Vise eller ikke vise priser?

Men

Medlem
15. sep. 2010
Det er en ting som er litt frustrerende med å like klokker, og det er att det ikke er noe særlig med prisinfo å finne på nettet. Samtidig som det hos mange urmakere heller ikke vises priser. Personlig skulle jeg ønske det var mere vanlig å vise priser både hos protid og på hjemmesidene til urene. Hva mener du?

Det er en ting som er litt frustrerende med å like klokker, og det er att det ikke er noe særlig med prisinfo å finne på nettet. Samtidig som det hos mange urmakere heller ikke vises priser. Personlig skulle jeg ønske det var mere vanlig å vise priser både hos protid og på hjemmesidene til urene. Hva mener du?

Det skal vel være "ekslusivt" samt at prisene fort kan skremme vekk kunder.

my two cents

Det skal vel være "ekslusivt" samt at prisene fort kan skremme vekk kunder.

my two cents

Skal ikke være bombastisk og si at eg vet hvor grensen går,
men i den rimelige enden skalaen er priser greit å finne -
tenk: "din lokale juvelerer som selger moteklokker"
i andre enden av skalaen er AD'er med kundegrupp som er på: "hvis du spør hva den koster har du uansett ikke råd"
Populære merker som Omega, Rolex o Panerai ligger en plass emellom, men følger du med på forumet eller spør så er de gjengs tilgjengelig info - både Rolex o Panerailister for 2012/13 skal være å finne på forumet.

Merk deg også siden Eksklusive klokker - Urverket.no - KLOKKER PÅ NETT - veiledende priser her er Ok men noe høye, deres utsalgspris er nære eller like under hvor du bør kunne ende opp efter kort prat med AD

... Igjen, siden dette er et homogent submariner-fremmende miljø så mener jeg Submariner Date 116610 ligger like over 50 000 og Submariner 114060 like under (54/48 el. lignende)

I butikken skal det overhodet ikke være noe problem å få en pris. De fleste publiseres ikke offisielt, sikkert for å slippe en priskrig allerede der.

I tillegg er det jo også slik at du oftest også får prøve uret når du spør om pris hos AD, og da kanskje forstår hvorfor prisen er som den er ;)

Jeg er litt sjenert selv, så jeg liker å gå å titte uten att selgeren må tilkalles for å få prisinfo. Men det er klart esklusive ur, det er det ikke alle som har råd til. Men ur under 10k kunne godt vært priset. Det er den klassen jeg stort sett beveger meg i. Selv om lysten på en speedy begynner å melde seg faretruende.

Hehe, livstips: Sett deg i situasjoner du er ukomfortabel i, etterhvert vi det gå lettere og lettere(selv noe så enkelt som å spørre om pris på en klokke eller ti) :)