Voksen mann søker slank,attraktiv.. dressklokke?

Medlem
23. okt. 2009
Sted
Kristiansand
Det har stort sett vært divers,den ene etter den andre.Mye stål,lume og tunge lenker.
Men etter en relativ tung investering i dress,føler jeg meg nå endelig såpass voksen at jeg ikke kan slippe unna med sub /SD og dress lenger.

Har liten erfaring med denslags og sterkt begrenset budsjett for klokkeutskeielser akkurat nå,men en dressklokke i noen slags form bør være i havn til den verste julebordsesongen.. Til og begynne med tenkte jeg en kombiløsning a la en Datejust /Tudor Oyster av noe slag,men det har jeg vel egentlig slått fra meg.
Vintage Omega/Longines e.l. kunne også vært et alternativ,men der merker jeg at det lugger litt når man kommer ned på 33-34 mm.
Og ja jeg vet ,understatement,less is more,skal passe under cuffs osv.. men likevel?

Kort sagt,dressklokker,jeg trenger veiledning,tips,og trøst!
Budsjettmessig kan jeg nok gå opp til en 5-6 lapper,men ideelt sett bør det ligge rundt 2.. Foretrekker stål,hvit skive og skinn,men som sagt.Jeg er egentlig ganske blank. ;)

Certina er ikke noe dumt tips. Hamilton lager også dressklokker - men jeg er usikker på kvaliteten sml med Certina - noe sier meg at Certina er noe bedre? Uansett er dette en pen Hamilton på 40 mm.

jomashop_2231_223080707

Hamilton Jazzmaster Automatic Silver Dial Black Leather Mens Watch H32505751

Jeg kjøpte denne Hamiltonen med ETA 2892 for under 3000 nok ferdig tollet.

trine3993.jpg

trine3996.jpg

Kvalitetsfølelsen er absolutt større enn tilsvarende Certina. Denne er bare 8mm høy.

Redigert:
Interessant. Jeg trodde Certina > Hamilton men bøyer meg for tilbakemeldinger.

Begge produsenter har klokker som jeg kunne tenkt meg 8)
Særlig en Hamilton Chrono, inspirert av 7 days frister. :cool:

Hva med vintage? De trenger ikke være puslete i størrelsen, denne Zenithen er 37mm

IMG_9879b.jpg

CIMG4353b.jpg

CIMG4355b.jpg

Jeg har sett lignende klokker bli omsatt for priser som ligger i det øverste sjiktet av budsjettet ditt.

+1 til vintage. Ellers er jo som nevnt tidligere i tråden Tissot Visodate en meget pen klokke om du ønsker ny. Kanskje Raymond finner fram et par lekre bilder av sin til inspirasjon :)

Takk for gode tips godtfolk,her pekte det seg fort ut et par favoritter. Har allerede begynt å tråle nettet etter en god deal på en Visodate!

Men Hamilton ser jo også ut som en solid utfordrer,noen som vet hva denne modellen heter? Den passet ganske bra til lommeboken min..;)

Jeg kjøpte denne Hamiltonen med ETA 2892 for under 3000 nok ferdig tollet.

trine3993.jpg

trine3996.jpg

Kvalitetsfølelsen er absolutt større enn tilsvarende Certina. Denne er bare 8mm høy.

Hvis jeg ikke tar helt feil, er det vel denne: Hamilton Slim. Den jeg linker til er 40mm, men den fås i 43mm også. Fossdal får korrigere hvis jeg tar feil :)

Men når vi først er inne på Hamilton, vil jeg slå et slag for Slim Petite Seconde. Den fås ogå i både 40 og 43mm.

Hvis du øker budsjettsummen bittelitt, så er et pent eksemplar av Connie innen rekkevidde.
En virkelig klassiker som aldri er feil.

right%20connie.jpg

...bildet er fritt stjålet da jeg ikke fant bilde av min egen her og nå.

Hvis jeg ikke tar helt feil, er det vel denne: Hamilton Slim. Den jeg linker til er 40mm, men den fås i 43mm også. Fossdal får korrigere hvis jeg tar feil :)

Men når vi først er inne på Hamilton, vil jeg slå et slag for Slim Petite Seconde. Den fås ogå i både 40 og 43mm.

Det er Slim 40mm jeg har, ja, og kommer også i 43mm. Med lys skive kommer den kun i brun rem, jeg har satt på sort på min og da ser den slik ut (bilde lånt på nettet):

DSC_7436.jpg

Slim Petite Secons fåes bare i 43mm, det er Thinline Petite Seconds som kommer i 40mm - men den er quarts.

Redigert: