Jeg har hatt gleden av å eie en 911 så langt i livet, nærmere bestemt en 964 C2 som ble solgt for noen år siden. Dette var et fantastisk bekjenskap og etter noen år med amerikansk V8 har porsche kløen igjen meldt seg med høy intensitet! Det er igjen 911 vi snakker om, men i hvilken form? Her er det jeg begynner å bli sær. Kunne tenkt meg noe nyere enn jeg hadde sist men så er jeg analog freak av dimensjoner. Stabilitetsprogrammer, traction kontroll, elektroniske diff sperrer, elektronisk justerbare dempere, ja sågar noe så standard som en LCD skjerm inne i kupeen er totalt avtennende for meg. Så jeg ser på GT3 (RS?). Og da primært 996, kanskje 997 kan komme på tale. Jeg skjønner at dette er rasedyr med noen begrensninger når det kommer til vanlig bruk og sikkert noen dyre behov når det kommer til stell. Men er dette biler som overhodet egner seg til vanlig bruk? Kommer sikkert til å ta den til Rudskogen og prøve meg der men det i seg selv er ikke noen drivkraft. Jeg bare LIKER konseptet og tanken på en bare bones "hotrod" 911 og bruken vil bli 99.11% råning på åpen gate. Er GT3 bilen for meg?