Vulcain - Klokken for presidenter

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Innlegg
6.347
Sted
Vestlandet
Et merke som alt for sjelden blir omtalt her er Vulcain. Hjemmeside med mer info.
Dette må være vintage-feeling på sitt beste.:)

Her er et utvalg av de modellene jeg liker best.

collection_570557.317L.jpg


Den samme i stål. Sikkert litt lettere å få tak for vanlige dødelige.;)

collection_570157.316L.jpg


collection_560156.305L.jpg


Denne i gull er snasen.:) Tror jeg skulle klart å benytte meg av alarm-funsjonen på denne ganske ofte.:)

collection_210550.280L.jpg



Er ikke ofte jeg liker dlc behandlede klokker.:???: Men denne var slett ikke så ille.:)
collection_211931.201BRF.jpg


Denne dykkeren er litt frekk. Gull og stål for lange dager i strandbaren.;)
collection_105924.162RF.jpg


Når man først skal ha seg en Vulcain burde det kanskje fortrinnsvis være med mekanisk alarm. Jeg synes de har flere interessante modeller utover dette.

Hva sier folket?
 
Vulcain er en produsent som er spennende, men som av en eller annen grunn glir under radaren selv blant WISer. Synd, for flere av klokkene ser meget bra ut! kan ikke huske å ha sett en Vulcain på sonen ennå?
 
Absolutt en del flotte modeller:) En del av grunnen til at man ikke ser mange av disse må vel være muligheten til å se disse klokken live.. Hvor er nærmeste utsalgssted for oss i Norge, og hvordan er prisene i forhold til andre mer tilgjengelige merker?
 
Kan ikke noe om dem annet enn at jeg har hørt navnet her, men disse falt jo veldig i smak! Hvordan er prisen på disse?
 
Har alltid likt Vulcain og har vært bestemt på å kjøpe ett slikt ur. Selvsagt med alarm. En eller annen gang. Har jo en minst like interssant historie som JLC når det gjelder alarm. Usikker på kontinuiteten på eierskap osv for merket. Men de er jo, og har vel alltid vært manufaktur?

Er alltid innom Nickel i Frankfurt når jeg besøker byen (har masse forskjellige og ikke helt vanlige merker). Da jeg var innom sist høst solgte de ikke Vulcain da de sa det var eierskifte på gang. Har forstått i ettertid det var importør/distributør for Tyskland som var i utskiftning.

Regner med det blir en President eler Nautical en gang. Nautical Heritage kan jo måle seg med Memovox Tribute! Etter min mening i alle fall.
 
Kan ikke noe om dem annet enn at jeg har hørt navnet her, men disse falt jo veldig i smak! Hvordan er prisen på disse?

Stålutgaven øverst ligger på ca. 35 000.

....har snust på disse selv tidligere.

Edit : ser nå at utgaven øverst er automatic - den ligger på ca 50 000. Den med opptrekk er på ca 35 000.