Vurder ny klokke

Medlem
1. feb. 2008
Jeg vurderer for tiden å anskaffe meg en ny medlem i min lille klokkefamilie, som for tiden består av en Panerai 111 og en Casio Pro-Trek.

Den klokken jeg først tenkte på var en Breitling Cosmonaute, men denne viste seg å være litt liten for mitt håndledd. Tankene min gikk da fort over på en Breitling Navitimer World som jeg forresten var å fikk prøve på hånden er om dagen. Den satt som støpt. Det som fascinerer meg med denne klokken ved siden av selve utformingen er at også denne har 24 timers urverk.

Klokken er 46mm altså litt større en Paneraien, men endel lavere. Casioen er vel endel større rund 50+mm?? og mye høyere. Jeg store håndledd så jeg må ha litt størrelse. :roll:

Prisen på den jeg så på hos urmaker var 41000 og dette er nok litt dyrt etter min mening, og har sett disse brukt for rundt det halve (På nettet, diverse forum). Har enda ikke helt bestemt meg og dette vil nok ta noen måneder, er litt treg, men prosessen er iallefall satt igang.

Hvis noen har noen erfaringer, så er jeg takknemlig om dere vil dele.. :D :D

En Worldtimer som ligger på Watchnet blir solgt av en jeg har kjøpt klokke av før: Steve. (vet ikke hvordan forumsjefen stiller seg til linker til andre annonser, men du finner den sikkert - ble lagt ut i begynnelsen av august).

Tror kanskje min erfaring kan tjene til eksempel på hva du må være forberedt på hvis du kjøper klokker fra privatpersoner i utlandet.

Klokka jeg kjøpte var temmelig billig i forhold til prisen andre steder. Den skulle være mint med boks og books, men kom med en temmelig diger ripe på spenna, og uten boks. Steve, som har hundrevis av handler og referanser på watchnet, sier at han skal ettersende boksen så fort han får den, men så langt har jeg ikke sett noe. Da jeg purret svarte han at hvis jeg ikke ville vente lenger, så kunne jeg bare returnere uret og få pengene tilbake, men da taper jeg jo både mva og frakt, så det er jo ingen spesielt god deal det heller.

Men uret er ellers nesten tipp topp og jeg fikk det for godt under halvparten av ny pris, så alt i alt er jeg fornøyd selv om mangelen på boks og papirer selvsagt vil forringe et eventuelt videresalg.

Takker for tipset, men jeg tenkte vel mer på erfaring og eventuelle plusser/minuser med selve klokken og ikke selve kjøpet. (og ser jeg skulle presisert dette i første posten :oops: ).
Men uansett, all respons er i og for seg herved velkommen, da dette eksemplet du kommer med er helt relevant for meg i min situasjon, så takk igjen. :D