Vurderer å modde Submariner

Medlem
23. nov. 2010
Innlegg
204
Sted
Trondheim
Har tenkt en liten stund på DLC-coate en 14060M, med grønn bezel.
Submariner-skriften må være grønn men resten skal forbli originalt.

Det vil bli noe slikt:
rmsubdlcblknatogreengreendot62510_front.jpg


Jeg er fortsatt litt usikker på hvordan dette blir, er det noe som ser best ut på bilder?
 
Tja, har du lyst så hvorfor ikke.
Av nyskjerrighet, hvem er det som kan endre farge på skriften? Det vil da kreve enorm presisjon om det skal bli brukbart...

Forøvrig må du nok regne med at en slik mod ikke under noen omstendighet vil telle positivt ved et evt salg, bare så dét er nevnt
 
har du lyst, har du lov ;) klokken på bildet ser jo helt rå ut, men noe verdiøkning blir det ikke.
 
Tja, har du lyst så hvorfor ikke.
Av nyskjerrighet, hvem er det som kan endre farge på skriften?

Jeg kom over et selskap som selger ferdig modda Rolexer, bla. en Milgauss som har blitt avbildet her på forumet før.

Husker ikke hva selskapet heter, men jeg har det skrevet ned en plass.
Skal kontakte de å høre om det er mulig å kjøpe en slik skive.

Jeg er klar over at det blir et tapsprosjekt mtp salg, men jeg har fortsatt ikke solgt en eneste klokke, og jeg håper det forblir sånn.:)

Jeg er hovedsaklig ute etter en Sub som vil være litt særegen, jeg titter fortsatt på andre mods, så vi får se hva jeg ender opp med å gjøre.:D
 
Synes den er skikkelig rå jeg, skjønner poenget til enkelte her inne om at det er å klusse med originalen, men synes fremdeles den er kul...og så lenge du ikke skal selge med det føsrte så er det bare:

Go for it:D
 
...

Nå fikk jeg også lyst på Rolex med Grønn bezel. Hadde valget stått mellom original og DLC coating hadde jeg definitivt gått for det alternativet du har postet. Om det betyr at "original stand" ikke gjelder lenger. :)
 
Kjør på! Hvorfor ikke gjøre uret ditt litt særegent?

post gjerne linken når du husker hva firmaet heter. Vil gjerne se flere mods!
 
Neeei, ikke enig i det altså, Ndure!

Modding er flott det, bare ikke ødelegg et vintageur med det! :p

Nei, Vintage er en ting, blir jo sett på som litt hellig i litt... spesielle kretser. :)

Kjør modding! Rolex trenger litt flere mods for å få noen ur som virkelig skiller seg ut blant mengden, in a good way
 
Nå har jeg virkelig fått mange gode ideer, noen vil sikkert provosere de mest Rolex-frelste personene til den absolutte grense.

Jeg har et spesielt forhold til de fleste av klokkene mine.
Det største eksempelet mitt er en AP jeg fikk av min samboer som senere døde, hun fikk inskriptert "partners in crime" på den, noe jeg synes er veldig morsomt.

Så nå vurderer jeg en svart Milgauss med teksten Bad Company, jeg elsker sangen, jeg elsker spillet og det er en ting jeg kan relatere meg til.

PROJECTXDESIGN-MILGAUSS.jpg
 
Det eneste problemet jeg kan se med det er et evnt. salg av klokker ved en senere anledning. :) Hvis salg faktisk er helt uaktuelt så ser jeg ingen grunn til å ikke personligjøre klokken!

PS: feeeet klokke