Watch Winder JA/NEI

At det er veldig komfortabelt å slippe å stille klokken. Gir egentlig kun mening om man har mer enn én klokke.
Slitasjemessig forholder jeg meg til serviceintervallene på klokkene og tenker ikke mer over det :).

Helt klart Ja. Liker å kunne ta kloken rett på hånden uten å måtte stille tid og dato først. Det finnes vel argumenter både for og i mot når det kommer til hvorvidt det er bra for verket eller ikke. Mitt valg er utelukkende basert på komfort! :)

Så lenge du følger service intervallene på klokken, og verket ikke er vintage hvor tilgjengeligheten av deler er liten eller minkende, så er det ikke noe problem med å bruke winder etter min mening.

Det kommer an på hvor ofte du bruker klokken ifht slitasjen ved å la den gå kontinuerlig. bruker du den ukentlig, hold den i gang. bruker du den en gang i mnd etc., la den ligge stille. Jeg bruker winder da jeg rulerer mine 6 klokker daglig.

Jeg liker mitt daglige ritual med opptrekk om morgenen, men jeg er da litt sær:p
Jeg skal jo også forhåpentligvis kun gå over til manuelt opptrekk, så da blir winder helt meningsløst;)

Men jeg ser ikke noe problem med å ha klokkene i en winder og at de går til enhver tid. Bare pass på å kjøpe en god winder, mtp støy og programmer, samt kvaliteten da så klart.

Det finnes egen Winder til opptrekksur. Tror ikke jeg hadde koblet et ur til 50k med gaffateip på en drill

Det finnes egen Winder til opptrekksur. Tror ikke jeg hadde koblet et ur til 50k med gaffateip på en drill

Du er innpå noe der... ;) ;) ;)

Det er nok litt mere forsvarlig og gjøre det for hånd... Eventuelt kjøpe en Winder til klokker som man kan bruke det på..

Jeg bruker winder på mine..