Watch winder

Medlem
3. mars 2013
Innlegg
61
Hei!
Jeg vurderer å kjøpe en watch winder, men jeg kan veldig lite om det. Setter pris på tips fra noen som vet hva jeg bør kjøpe og hvor jeg kan kjøpe det fra (helst ikke fra Ebay). Har tenkt å kanskje ta en tur til litt varmere strøk, det hadde vært fint å ha en watch winder for å holde klokken i gang.

Noe annet jeg lurer på....(dumt spørsmål, men jeg spør likevel): går det greit å bade med en Rolex klokke (og da mener jeg både i basseng og uti sjøen). Jeg fikk høre fra en bekjent av meg at klor i bassenget kan ødelegge klokker...så nå er jeg veldig usikker.

Takk til alle som svarer :)
 
Hei,

En lignende tråd om windere var oppe for ikke så lenge siden, så du kan jo ta en titt her.

Når det gjelder bading:

1. Klokken må være vanntett for vannaktiviterer. Som oftest betyr dette en oppgitt vanntetthet på minst 50 meter - men jeg ville personlig aldri badet med noe som har en vanntetthet på mindre enn 100 meter.
Water Resistant mark - Wikipedia, the free encyclopedia

2. Dersom man oppholder seg mye i klor og/eller saltvann vil dette slite mer på pakningene (det som holder klokken vanntett) enn hva som er tilfellet med ferskvann. Dersom man bare bader litt fra tid til annen ser jeg ikke noe problem med å ta med klokken i vannet så lenge man passer på å skyller den godt i ferskvann og tørker av den etter bruk.
 
Hei!
Takk for svar og linken.

Det er en Rolex Datejust, tror den er 100 meter. Da tror jeg det er best at jeg ikke bader med klokken :)


Hei,

En lignende tråd om windere var oppe for ikke så lenge siden, så du kan jo ta en titt her.

Når det gjelder bading:

1. Klokken må være vanntett for vannaktiviterer. Som oftest betyr dette en oppgitt vanntetthet på minst 50 meter - men jeg ville personlig aldri badet med noe som har en vanntetthet på mindre enn 100 meter.
Water Resistant mark - Wikipedia, the free encyclopedia

2. Dersom man oppholder seg mye i klor og/eller saltvann vil dette slite mer på pakningene (det som holder klokken vanntett) enn hva som er tilfellet med ferskvann. Dersom man bare bader litt fra tid til annen ser jeg ikke noe problem med å ta med klokken i vannet så lenge man passer på å skylle den godt i ferskvann etter bruk.