Watchwinder - tips, anyone?

Medlem
3. aug. 2009
Innlegg
2.887
Sted
Planet Earth
Heisann!

Noen som har tips om forhandler(e) som leverer gode watchwinders?

Vurderer anskaffelse av winder for 12 ur. Vet jo priser blir deretter, men om noen har tips om forhandlere og/eller spesifikke winders man har gode/dårlige erfaringer med, setter jeg stor pris på det.

Vil formode det er flere her ute som er lei av hyppige morgentrekking av ur med påfølgende trevler og andre bieffekter, så jeg hører svært gjerne fra dere..... ;)
 
Om du tenker Norge, må du nok belage deg på å bestille dette.
Tror ingen sitter med winder for 12 klokker på lager.

Norge er litt uland når det gjelder slikt. Var i London sist uke og der fant jeg flere spennede butikker med godt utvalg.

Rapport London er vel den rimligste av de med ok kvalitet - føres av blandt andre Thune og Urmakermester Tidemann.
 
Hei

Jeg kjøpte tre single Rapport hos Bjerke. Har kun hatt dem noen uker men virker å være bra kvalitet.

Mine har kun tre innstillinger og den med lavest fart er også for rask. De sliter dessuten litt med mitt tunge Spring Drive ur.
 
Takker for nyttige innspill!

Siden markedet i Norge er lite mht å kunne ta de ulike winders nærmere i øyesyn, blir det jo litt "risk management" å begi seg ut på direktekjøp uten å ha gjort dette.

Kriteria jeg vektlegger er lyd (les: stillegående drift) og driftssikkerhet - herunder at mulighet for service lokalt.
Et poeng er det også at eventuell service kan gjøres på den aktuelle motor separat, uten at hele winder'n må inn.

Ettersom det er så mye "der ute" - og kvalitet varierer - får det bli å sjekke andres erfaringer en stund før anskaffelse foretas.
 
Om du skal ha mulighet individuell service pr motor bør du gå for kuene til Rapport London?
Du kjøper så mange du trenger og setter de sammen så de passer ditt behov