Wempe Glashütte

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Jeg har veldig sans for tyske klokker, og Wempe er en av manufakturene jeg veldig gjerne ville prøvd.

Denne er spesielt tiltrekkende:

Wempe Chronometerwerke

WG040012_detail.jpg

WerkWempe2.jpg

80 timers gangreserve, chonometer sertifisert ihht German DIN 8319

Hva synes folket?

Jeg likte den, er ikke noen altfor stor fan av firkantete klokker, men den er strengt tatt ikke firkantet:p
Lager de mange klokker?

Jeg synes de er interessante, og har en del fine modeller. Har vel lest så og si bare positive ting om de.
Kunne gjerne tenkt meg å prøvd et ur fra de en gang.

Personlig liker jeg Zeitmeister-serien bedre enn Chronometerwerke. Men det er nok fordi jeg ikke er helt solgt på tonneau-kasser enda :)

Dette var en fin klokke. Ser du har sett deg ut den vanlige størrelsen.
Tror det er en fordel at slike klokker ikke er så alt for store. Er tross alt ingen dykker.

Hva koster noe slikt? €2500?

Dette var en fin klokke. Ser du har sett deg ut den vanlige størrelsen.
Tror det er en fordel at slike klokker ikke er så alt for store. Er tross alt ingen dykker.

Hva koster noe slikt? €2500?

Ja, XL versjonen så litt for stor ut. Og det er samme urverk, så mindre kasse gjør jo at urverket fyller kassen bedre. Herregud så dårlig formulert :p

Nei, de ligger på noe å 40k NOK om jeg husker riktig fra sist gang jeg sjekket prisene...

Jeg har veldig sans for tyske klokker, og Wempe er en av manufakturene jeg veldig gjerne ville prøvd.

Hva synes folket?

Manufaktur? Om ikke jeg tar helt feil produseres disse klokkene av Nomos :)

Syns designet er pent, men kanskje litt anonymt. I forhold til prisklassen er det en del andre merker som fremstår som mer attraktive.

Manufaktur? Om ikke jeg tar helt feil produseres disse klokkene av Nomos :)

Forstod det slik at Nomos var med på å utvikle urverket som står i denne klokken, men ikke at det var deres urverk ?

Om det viser seg at det er et Nomos baseverk som er modifisert av Wempe så mister jeg lysten med en gang.

Forstod det slik at Nomos var med på å utvikle urverket som står i denne klokken, men ikke at det var deres urverk ?

Om det viser seg at det er et Nomos baseverk som er modifisert av Wempe så mister jeg lysten med en gang.

Såvidt jeg har forstått er urverket i modellen du linket til et Nomos-verk konstruert på bestilling fra Wempe. Det kan dog hende jeg tar feil når det gjelder resten av klokken, og at Wempe produserer eller kjøper kasse etc. fra andre enn Nomos.

EDIT: Jeg mener jeg har noe materiell fra lanseringen av Chronometerwerke liggende et sted. Skal ta en kikk i løpet av helgen og se om det står noe mer om klokken der :)