Jeg har en Wolf Winder for 8 klokker og er fornøyd med den. Men prisen koster en nyre.
Er det noen som kan anbefale en winder som har god kvalitet og ser bra ut, ønsker for 4-8 klokker.
Vis vedlegg 382747
Er egentlig enig i alt du skriver, men det sitter litt langt inne å betale 53.000 for Wolf winder. For 2-3 år siden betalte jeg 40.000 kr for Wolf med plass til 8 klokker. Ang kvalitet på Wolf har jeg ingen formening om da jeg ikke har noe å samenligne med. Men pen er den, den er dyr og da håper jeg at den er bra. Jeg kjører winderen ca 1 dag pr mnd som vil medføre at klokkene går ca 3 dager pr mnd. Dette for at jeg er usikker på om det er best om klokkene går eller ikke. Wolf selges hos minst to ADer i norge så de er lett å skaffe pluss eventuelle feil bør kunne utberdes enkelt. Blir vel til at jeg må bite i det sure eplet denne gangen åVil først si at Tidssonen selger Swisskubik i nettbutikken, som er ganske nærme en slags "tysk premium" innen windere. Men det er på ingen måte det jeg prøver å selge inn her nå, for disse ligger også over Wolf i pris
Det jeg vil gi råd om er:
1. Legg litt penger i winder. De billige kommer til ryke, og gjerne før snarere enn siden.
2. Kjøp winder fra et veletablert merke med track record. Det finnes nemlig så utrolig mye driiit av windere der ute, ofte med merker som dukker opp over natten (og som brått kan forsvinne).
3. Kjøp winder fra et merke som er representert med norsk AD, distributør eller lignende. Skulle det skje noe er alt så utrolig mye enklere for deg.
Er egentlig enig i alt du skriver, men det sitter litt langt inne å betale 53.000 for Wolf winder. For 2-3 år siden betalte jeg 40.000 kr for Wolf med plass til 8 klokker. Ang kvalitet på Wolf har jeg ingen formening om da jeg ikke har noe å samenligne med. Men pen er den, den er dyr og da håper jeg at den er bra. Jeg kjører winderen ca 1 dag pr mnd som vil medføre at klokkene går ca 3 dager pr mnd. Dette for at jeg er usikker på om det er best om klokkene går eller ikke. Wolf selges hos minst to ADer i norge så de er lett å skaffe pluss eventuelle feil bør kunne utberdes enkelt. Blir vel til at jeg må bite i det sure eplet denne gangen å
Kanskje ikke, men de er kule å se på daDet er ikke noe poeng å trekke klokkene bare for å trekke de.
Hensikten med winder er først og fremst å være et praktisk hjelpemiddel for å slippe å stille klokker du bruker regelmessig, eller klokker med komplikasjoner som er krevende å stille.
Kanskje ikke du trenger en winder til likevel!
Har 8 klokker jeg bytter på etter ca to ukers bruk og jobber med saken om at det blir flere klokker . Dvs at det kan ta 2-3 mnd mellom hver gang de blir brukt, men mulig at det er nok bruk.Skjønner resonnementet ditt, @DJ41, men jeg tenker likt som sjefen her.
Dersom det er viktig for deg å la klokkene få litt tid i winder hver måned, hva med å bytte klokker hver andre uke?
Kan jo være en hyggelig aktivitet en søndagskveld Men for all del - dersom du har råd og lyst på en ny maskin, kjør på.
Takk for svar.Formula Six Watch Winder - Black
The Formula Six Watch Winder is a finely engineered handcrafted six Watch Winder with the multi-setting mechanism to suit the needs of every automatic watchrapportlondon.com
Jeg har denne og er svært fornøyd med den. Stillegående og fin, og til en pris et godt stykke under de du nevner. Mulig det går an å få litt rabatt på de i tillegg?